به گزارش تابناک قم، احمد امیر آبادی فراهانی با اشاره به اینکه نیت ما بر این بود که شهر قم را به شهر ریل پایه تبدیل کنیم، اظهارکرد: طی جلسهای که با رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور داشتیم تصمیم گرفتیم که یا یک ایستگاه قطار سریع السیر در جمکران قرار گیرد و آن را به خطA مترو قم متصل کنیم و یا از میدان 72 تن این قطار به صورت زیرزمینی از شهر قم عبور کند.
وی افزود: وزارت راه در نظر دارد که قطار اصفهان - تهران در شهر قم ایستگاهی نداشته باشد و تنها یک ارتباط آنتنی با ایستگاه مرکزی قم برقرار کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خطA مترو شهر قم در حال اجرا است، عنوان کرد: به زودی عملیات اجرایی خط B مترو که از پردیسان تا چهارراه بازار است شروع به کار میکند، همچنین خط C مترو نیز در حال طراحی است.
وی با اشاره به اینکه پروژه مونوریل قم سیاسی شد و مورد آسیب برخورد دولتها قرار گرفت، تصریح کرد: در دولت قبل بودجه خوبی برای اجرای این طرح به شهر قم تزریق میشد ولی متاسفانه دولت فعلی اعتقادی به مونوریل در شهر قم ندارد و بودجه این طرح را تامین نمیکند.
امیرآبادی با تاکید براینکه به دلیل وجود بارگاه حضرت معصومه(س)، شهر قم میزبان زائرین بسیاری است اضافه کرد: سالیانه 1.5 میلیون زائر عراقی به شهر قم میآیند و علاوه بر آنها افراد زیادی از کشورهای دیگر و حتی سایر شهرهای ایران به قم سفر میکنند. وجود فرودگاه در این شهر بسیار لازم است و باید پیگیری های لازم برای تسریع در راه اندازی آن انجام شود.