رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

باغ‌ها نباید قربانی طرح‌های توریستی شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: برای توسعه گردشگری نباید به تخریب باغ‌ها و ایجاد طرح‌های توریستی اقدام شود و تغییر کابری جزء خطوط قرمز جهاد است و از آن صیانت می‌کنیم.
کد خبر: ۵۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 27 June 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم،‌ محمدرضا طلایی با اشاره به اینکه گردشگری را بر دیده منت می‌گذاریم، اظهار کرد: در حوزه گردشگری اشتباهی که در بخش دیگری صورت گرفته را نباید در بخش‌های دیگر تکرار کنیم.

وی ادامه داد: اگر امروز روی ظرفیت گردشگری این بخش‌های خوش آب و هوای قم حساب باز می‌کنند به خاطر همین باغات و آب است، اگر اینها را نتوانیم حفظ کنیم، دیگر گردشگری در این بخش‌ها معنا ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تاکید بر اینکه حفظ کاربری نیاز ضروری ماست، گفت: گردشگری را نباید در باغ‌ها ببریم، اگر می‌خواهیم به گردشگری در این بخش بپردازیم باید روی گردشگری عمومی کار کنیم، اینکه یک شخصی بیاید و یک باغی را تغییر کاربری بدهد و به عنوان ویلا و یا مجتمع توریستی از آن استفاده کند، کار درستی نیست.

وی اضافه کرد: حضور گردشگر در یک منطقه باید منتج به درآمدزایی پایدار برای ساکنین آن منطقه شود نه اینکه موجب ایجاد بحران در یک روستایی شود، بنده هشدار می‌دهم، امروز بخش خلجستان به دلیل شرایط آب و هوایی که دارد مورد تهدید است که باید مراقب بود.

طلایی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری خط قرمز ما است افزود: اینکه یک کشاورزی بیاید و در یک باغی قصد داشته باشد یک اتاق 30 متری برای کارگر احداث کند، منت داریم و اینکه بخواهد یک مجوز 30 متری از ما بگیرد، بعد 30 متر دیگر هم تخلف کند و با احداث بنایی باغ خود را به قیمت بالا بفروشد، به نفع هیچ کس نیست و ما نیز از وقوع چنین اتفاقاتی به شدت جلوگیری می‌کنیم.

طلایی با تبیین دیدگاه جهاد در بخش حفظ کاربری اراضی کشاورزی گفت: معتقدیم اگر گردشگری وجود دارد به خاطر درخت و آب است و باید به هر طریق این منابع را حفظ کنیم. این تدبیر ماست، ولی اگر کسی می‌خواهد یک طرح عمومی ایجاد کند، بیاید ما زمین دولتی داریم به این کار اختصاص می‌دهیم، چرا باید یک باغ 5 هزار متری را خشک کند، به این بهانه که می‌خواهد یک طرح توریستی اجرا شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار