عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر ضرورت تغییر مجدد ترکیب کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سالیانه و حضور همه اعضای کمیسیون بودجه در آن تأکید کرد.
کد خبر: ۵۵۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 29 January 2018

به گزارش تابناک : محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره روند بررسی لایحه بودجه سالیانه گفت: بعد از اینکه دولت لایحه را تقدیم می‌کند، هیأت رئیسه آن را به کمیسیون‌ها ارسال کرده و ظرف مدت 15 روز کمیسیون‌ها مکلف‌اند پیشنهاد‌های خود را به کمیسیون اصلی یعنی کمیسیون برنامه و بودجه ارسال کنند.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در مجلس نهم در این زمینه اصلاح شد و موجب تنزل جایگاه کمیسیون برنامه و بودجه شد، تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق برای بررسی بودجه بود که تعداد اعضای شرکت‌کننده از کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه در کمیسیون ویژه بررسی لوایح بودجه به 9 نفر تقلیل پیدا کرد.

حسینی این تغییر را موجب آسیبی جدی به روند بررسی بودجه خواند و گفت:‌ زمان رسیدگی کمیسیون تخصصی به لایحه بودجه بسیار اندک است و این کمیسیون نمی‌تواند نقش خود را در این باره ایفا کند، ازجمله در همین سال جاری بخش عمده‌ای از این لایحه همچون پیوست‌ها که باید در این کمیسیون تخصصی بررسی می‌شد، به‌علت کمبود وقت به بحث گذاشته نشد.

وی افزود: دولت امسال شعار بودجه‌ریزی برمبنای عملکرد را داده بود و پیوست جداگانه در همین زمینه برای لایحه داده بود، ولی به جرأت می‌گویم در هیچ کمیسیونی این دو جلد مورد مداقه و بررسی قرار نگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اعضای کمیسیون تلفیق هم در بعضی موارد از بررسی موارد تخصصی بازمی‌مانند؛ چراکه متخصصین امر بودجه کنار مانده‌اند و نمایندگانی از کمیسیون‌های دیگر وارد کمیسیون ویژه بررسی لایحه بودجه شده‌اند.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اصلاح مجدد این روش بررسی بودجه در کمیسیونی به نام تلفیق تأکید کرد و اظهار داشت: باید با نگاه فرابخشی، تخصص کمیسیون‌ها را در بررسی بودجه در نظر بگیریم تا هم کمیسیون برنامه و بودجه به وظیفه خود عمل کند و هم احکام مورد بررسی از یک قوام و بررسی تخصصی برخوردار شوند.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار