55 درصد نوآوری‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان

تابناک: رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان گفت: 55 درصد نوآوری‌های شرکت‌های بزرگ حاصل تلاش شرکت‌های کوچک و دانش‌بنیان است.
کد خبر: ۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹ 17 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس مهدی کشمیری ظهر امروز در هفتمین همایش پژوهش و فناوری استان اصفهان با اشاره به اینکه عامل اصلی توسعه اقتصادی، نوآوری است، اظهار کرد: نوآوری سبب می‌شود که قدرتی مبتنی بر توسعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 55 درصد نوآوری‌ها حاصل شرکت‌های کوچک و دانش‌بنیان است، افزود: 95 درصد نوآوری‌های شرکت‌های بزرگ دنیای امروزی حاصل همین شرکت‌های کوچک بوده است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان تصریح کرد: اقتصاد برتر از آن شرکت‌هایی است که در آن از فناوری‌های شرکت‌های کوچک استفاده شود.

وی ادامه داد: هشت شرکت از 25 شرکت معتبر آمریکایی از شرکت‌های نوآور کوچک بوده‌اند.

کشمیری گفت: 76 درصد از اشتغال به شرکت‌های کوچک و متوسط بر می‌گردد و شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار پررنگی در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در صنایع دارند، بیان کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه امروزه بسیار خوب شده است و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت‌های دانشگاهی یکی از دستاوردهای تبدیل علم به ثروت است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان اضافه کرد: تمامی عناصر تحقیق و توسعه صنعت در یک بستری تبدیل به محصول می‌شود و این تئوری سیستم توسعه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار