حجت‌الاسلام هادیان مطرح کرد:

سوء مدیریت زمینه ساز ایجاد ضرب وجرح نیروهای مسلح

تابناک: دادستان نظامی استان اصفهان گفت: سوء مدیریت و ناخوشایند بودن محیط خدمت می‌تواند نیروی کادر یا وظیفه را مستعد جرائم کند.
کد خبر: ۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷ 22 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علی هادیان ظهر امروز در بیست و یکمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح که در مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین برگزار شد با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی اظهار داشت: بر اساس این قانون یکی از وظایف قوه قضاییه بحث پیشگیری از وقوع جرم است و سازمان قضای نیروهای مسلح نیز به عنوان یکی از سازمان‌های زیر مجموعه قوه قضاییه علاوه بر رسیدگی به جرایم اعضا و کارکنان نیروهای مسلح که در ماده یک قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح ذکر شده است باید همت خود را در راستای پیشگیری از وقوع جرم نیز بکارگیرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای ۷۲ هزار و ۴۵۰ نفر ساعت در سطح استان اصفهان برای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان اصفهان افزود: همچنین دوره آموزشی برای ۴ هزار و ۸۵۰ نفر ساعت برای مسئولان بازرسی‌های ناجا، حفاظت‌های سپاه و مسئولان قضایی سپاه نیز برگزار شده است.

دادستان نظامی استان اصفهان با بیان اینکه آموزش تلاشی دو سویه و مستمر در زمینه تغییر بینش و رفتار نیروی انسانی در سازمان‌های پیشرو و دانش مدار است، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم آنچه در جوامع در زمینه پیشگیری از وقوع جرم پذیرفته این است که باید فرهنگسازی مناسب صورت گیرد و اولین گام در این راه آموزش و اموختن این که چه رفتاری درست و کدام عمل نادرست است.

وی در ادامه با بیان اینکه عواملی همچون عامل مدیریتی، عامل ساختاری، عامل مقرراتی و عامل محیطی از جمله عوامل درون سازمانی هستند که درون یگان بر رفتار افراد تاثیر می‌گذراد، افزود: ضعف فرماندهی، کمبود امکانات، عدم آموزش صحیح عدم نظارت کافی، بی اعتنایی مسئولین به مشکلات روحی و روانی کارکنان، سختگیری‌های بیجا و اعمال تنبیهات خارج از مقررات و عواملی از این دست در بروز جرایم یگان‌های نظامی از جمله ایراد ضرب و جرح عمدی تاثیر بسزایی دارند.

حجت‌الاسلام هادیان ادامه داد: باید توجه داشته باشیم خدمت سربازی اجباری است و انگیزه زیادی برای خدمت وجود ندارد سوء مدیریت و ناخوشایند بودن محیط خدمت می‌تواند نیروی کادر یا وظیفه را مستعد جرایم از جمله ایراد ضرب و جرح است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار