مسئول بسیج دانشجویی استان یزد:

مسئولین مبارزه با قاچاق و شفاف‌سازی را در دستور کار خود قرار دهند

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به اینکه هنوز برخی مسئولین با الفبای اقتصادی آشنا نیستند، گفت: مبارزه با قاچاق و شفاف‌سازی در حوزه اقتصاد وظیفه مسئولین جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۵۹۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ 28 April 2018

سید حسین راسخی پیرامون اهمیت نام‌گذاری شعار سال و وظیفه مردم و مسئولین، اظهار کرد: شعار سال و بحث حمایت از کالای ایرانی ملزوماتی دارد که هم مردم و هم مسئولین در تمامی سطوح جامعه باید آن را از اولویت‌های خود قرار داده و رعایت کنند.

راسخی اولین وظیفه مسئولین را مبارزه با قاچاق دانست و تصریح کرد: برخی کالاهای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند، بنابراین دولت باید به‌صورت مجدانه و با اقتدار به موضوع مبارزه با قاچاق بپردازد. ضمن اینکه شفاف‌سازی در حوزه بسیاری از مسائل اقتصادی، تقویت صادرات و عدم واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد نیز باید در دستور کار دولتمردان قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد، خاطرنشان کرد: علاوه بر مدیریت بحث واردات، باید در بخش صادرات نیز عزمی منسجم جهت برند سازی محصولات ایرانی ایجاد شده و از سوی دیگر به مردم هم معرفی شود.

وی با تأکید بر اینکه ممکن است کالایی در ایران تولید شود، اما کاملاً ایرانی نباشد، اذعان کرد: استفاده از کالای ایرانی آن‌چنان اهمیتی دارد که می‌تواند در آینده کشور را به خودکفایی کامل رسانده و استقلال اقتصادی را به همراه داشته باشد.

راسخی یادآور شد: با توجه به هجمه‌های دشمن علیه ایران در بخش اقتصادی، رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر نسبت به این مسئله هشدار داده و راهکارهای مقابله با آن را نیز نشان داده‌اند. ما باید در زمینه اقتصادی خود را تقویت کرده و آرایش جنگی به خود بگیریم، چراکه هم‌اکنون در جبهه جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار گرفته‌ایم؛ اما متأسفانه برخی مسئولین هنوز در حوزه اقتصاد این آرایش جنگی را نگرفته و گاهاً با الفبای اقتصادی هم آشنا نیستند.

این مقام مسئول آرایش جنگی را آشنایی با حوزه اقتصاد و تقویت تئوری و عملی مبانی اقتصاد اسلامی دانست و اضافه کرد: با توجه به اهمیت به‌کارگیری نخبگان و فرهیختگان جامعه جهت توسعه همه‌جانبه، قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی برنامه مطالبه گری تخصصی و تولید محتوای اقتصادی را در دستور کار خود دارد.

راسخی عنوان کرد: فعالان بسیج دانشجویی قراردادهایی همچون آی پی سی را که امضا می‌شد و یا و قراردادهایی که به مجلس ارائه شده و بعضاً به علت اینکه افرادی در آن ذی‌نفع هستند، مورد توجه ویژه قرار نمی‌گیرد را بررسی و مطالعه می‌کند.

وی در رابطه با اهمیت فرهنگ‌سازی جهت تحقق شعار سال، تصریح کرد: گفتمان و فرهنگ‌سازی اجزاء لاینفک مسائل اقتصادی است، زیرا می‌توان از طریق آن شکل استفاده از کالای ایرانی و تئوری دکترین اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار