آیت‌الله علم‌الهدی:

عاقبت کفار ذلت است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کشتارهای شدید و قتل عام‌هایی که در طول تاریخ صورت گرفت و نظیرش امروز در کشورهای منطقه نظیر یمن و سوریه دیده می‌شود به این دلیل بود که به نام دین، مسلمانان و مردم بی‌گناه را می‌کشند.
کد خبر: ۶۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷ 14 July 2015
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در جلسه تفسیر سوره محمد(ص) که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در آیه دهم سوره محمد (ص) خداوند وضعیت فلاکت‌بار کفار را برای ما ترسیم می‌کند و می‌فرماید که کفار بنای بد با پیامبر(ص) را داشتند و در حقیقت به ما گوشزد می‌کند که به وضعیت زندگی کفار توجه کنیم.

علم‌الهدی تصریح کرد: ارجاع به تاریخ تنها به زمان پیامبر (ص) باز نمی‌گردد و با دستوری که قرآن در ارتباط با جریان کفار و دین ستیزی می‌دهد باید دو نکته را مورد توجه قرار دهیم، نخست وضعیت آنها در زمان تقابل با انبیاء و نکته دوم سرگذشت آنهاست با این دید اگر بخواهیم به سرنوشت کسی توجه کنیم باید عاقبت آنها را هم به تعبیر قرآن در نظر داشته باشیم.

خطیب جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در عرصه زندگی کنونی هم عاقبت چنین انسان‌هایی را دیده‌ایم که نمونه آن خاندان پهلوی است که بیش از نیم قرن زندگی کردند و ظلم‌های آنها در آخر نتیجه‌ای جزء آوارگی و سقوط برایشان نداشت.

وی با بیان اینکه خداوند قبل از نابود کردن کفار آنها را به ذلت می‌کشاند، تاکید کرد: بنای خدا بر این است قبل از نابودی افراد ظالم را ذلیل کند لذا در زمان خودمان هم مردم عاقبت کسانی که به جنگ خدا آمده بودند نظیر پهلوی‌ها و صدام را دیده‌اند و این در حالی بود که این افراد یک زندگی پر زرق و برق داشتند.

علم‌الهدی با اشاره به جریان کشتار مردم بی‌گناه در مسجد گوهرشاد مشهد، تصریح کرد: ایرج مطبوعی شخصی بود که تمام این کشتار در مسجد گوهرشاد را برعهده داشت و بعد از سال‌ها که از آن واقعه می‌گذشت با پیروزی انقلاب قدرت مردم را دید و وقتی دستگیرش کردند به جرم کشتار مردم در سن 90 سالگی و در عین ذلت اعدام شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: خداوند گناهکاران را می‌بخشد اما کافرین کسانی هستند که حرف پیامبر را قبول نکردند و تنها کسانی نبودند که بگویند نبوت را قبول نداریم بلکه آنچه که خدا بر پیامبرش نازل کرده بود را هم قبول نداشتند به عنوان مثال وقتی ندای خدا از سوی جبرئیل به پیامبر (ص) آمد که حضرت علی (ع) امیرالمومنین لقب گرفته و این افراد این موضوع را قبول نکردند.

علم‌الهدی یادآور شد: کشتارهای شدید و قتل عام‌هایی که در طول تاریخ صورت گرفت و نظیرش امروز در کشورهای منطقه نظیر یمن و سوریه دیده می‌شود به این دلیل بود که به نام دین، مسلمانان و مردم بی‌گناه را می‌کشند و آنها اعتقادی به ولایت حضرت علی (ع) و خاندانش ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار