بازدید مدیر كل میراث فرهنگی استان از كارگاههای فعال صنایع دستی سمنان

کد خبر: ۶۱۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 17 June 2018
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان به اتفاق معاون صنایع‌دستی اداره کل از کارگاه‌های فعال صنایع‌دستی شهرستان سمنان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان «محمد جهانشاهی» امروز و در بازدید از کارگاههای صنایع‌دستی شهرستان سمنان به مناسبت فرارسیدن هفته صنایع دستی، از فعالیت مستمر هنرمندان و تلاش این قشر برای زنده نگاه داشتن هنرهای دستی قدردانی کرد.
وی از کارگاه قلمزنی مس، کارگاه تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، کارگاه صنایع دستی حوله بافی، خانه صنایع دستی شریف واقفی و مرکز توسعه و ترویج صنایع دستی واقع در میدان جمهوری سمنان بازدید کرد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در این بازدیدها در جریان شرایط کاری، نظرات، مشکلات و پیشنهادهای هنرمندان قرار گرفت.
جهانشاهی در بازدید از کارگاه قلمزنی روی مس گفت: صدای ضربه‌ها روی مس نشان می‌دهد صنایع‌دستی زنده است.
در کارگاه قلمزنی روی مس تا کنون 50 هنرمند توسط "مهدی ابراهیمیمان" هنرمند با سابقه قلمزنی آموزش داده شده و در حال حاضر نیز هفت هنرجو در این مرکز مشغول فعالیت هستند.
در کارگاه تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی نیز برای اولین بار در استان از دستگاه پرینت سه بعدی برای ساخت قالب تولید آثار هنری استفاده می‌شود.
"عادل طاهری نژاد" و خانم "رئیسیان زاده" زوج هنرمند در این کارگاه تا کنون توانسته اند به بیش از 60 نفر آموزش دهند و زمینه راه اندازی سه کارگاه تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی توسط هنرجویان آموزش دیده را فراهم کرده اند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در بازدید از خانه صنایع‌دستی شریف واقفی از نزدیک در جریان فعالیت‌های بیش از 15 هنرمند در زمینه‌های ساخت سازهای سنتی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، منبت، معرق، سفال و سرامیک و .... قرار گرفت.
بیش از چهار و هزار و 500 هنرمند در بیش از 52 رشته صنایع دستی در استان سمنان فعالیت دارند.

          

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار