«محمد حسین ماجدی اردکانی» افزود: با راهاندازی این کلینیک، ضمن این که فضای کسب و کار بهبود مییابد، به باورها و فرهنگ ایرانی اسلامی برای خرید و مصرف کالای ایرانی به ویژه تولیدات یزدی هم ارزش داده میشود.
وي ادامه داد: طرح اجرایی این کلینیک تهیه شده و امیدواریم با عملیاتی شدن آن، در جهت توانمندسازی صنایع، اصناف و ارائه دهندگان خدمت گامهای موثر و ماندگاری برداریم، ضمن این که در تهیه نقشه راه این کلینیک سه محور کیفیت، مالی و بازار هم مدنظر هستند.
دبیر شورای فرهنگسازی حمایت از کالای ایرانی مهمترین برنامههای اجرایی این کلینیک را کیفیت که یکی از شاکلههای اصلی کار حمایت از کالای ایرانی است برشمرد و بازارشناسی، بازار داری و رقابتپذیر کردن کالاهای تولید یزد را از برنامههای دیگر این کلینیک دانست.
وی تصریح کرد: این کلینیک به صورت NGO اداره میشود و هیچ گونه وابستگی به دولت ندارد و زمینه حضور تمامی صاحبان صنایع استان و ارائه مشاورههای آنان فراهم است، خصوصاً این که مشاورهگیرندگان بابت خدمات دریافتی هیچگونه وحهی نباید پرداخت كنند.
ماجدی اردکانی در خصوص جزئیات بیشتر این کلینیک نيز اظهار كرد: تیمهایی در رشتههای مختلف صنعتی توسط کارخانهها تشکیل میشود که کارشناسان و مدیران کنترل کیفیت آنها نسبت به کنترل و ممیزی تولیدات و فرآیندها تولیدی متجانس مبادرت خواهند كرد.
مدیر کل اداره استاندارد استان در پایان هم گفت: کارشناسان و متخصصان حاضر در این کلینیک به واحدهای صنفی در حال ساخت از طریق انجمنهای موجود، به منظور استفاده از خطوط تولید و فناوریهای روز دنیا جهت تولیدات استاندارد و با کیفیت مشاوره میدهند تا در حد خویش در حمایت از کالای ایرانی تاثیرگذار باشند.