کشف بیش از 4.5 تن مواد مخدر طی سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

کد خبر: ۶۲۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 04 July 2018
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته در این استان بیش از 4.5 تن مواد مخدر کشف شد که بیش از 720 کیلوگرم آن در گچساران بوده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید ناصر رضایی در آئین گردهمایی مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از بهبودیافتگان در گچساران افزود: بهبود یافتگان افرادی هستند که با اتکا به خود و توانمندی هایشان توانستند در خود تغییرات مهم و مثبتی را ایجاد کنند.

وی بیان کرد: افراد مبتلا به اعتیاد در کمپ های دارای پزشک، پرستار و روانپزشک تحت درمان قرار می گیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تلاش شده تا با استفاده از تجربیات و متدهای درمانی در ترک اعتیاد مبتلایان به این بلای خانمانسوز را درمان کرد.

رضایی عنوان کرد: اعتیاد در جامعه یک بیماری صعب العلاج بوده و نمی توان از آن به عنوان یک بیماری لاعلاج یاد کرد.

وی گفت: اعتیاد در دنیا مرد و زن و کوچک و بزرگ نمی شناسد و هرچه رو به جلوتر می رویم شاهد پایین آمدن سن اعتیاد هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید 50 درصد از کارها را در زمینه اعتیاد به سمت پیشگیری برد.

رضایی بیان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد زیر 2 درصد معتاد تزریقی وجود داشته و مصرف کراک در این استان صفر است.

وی افزود: در سال گذشته 35 شغل پایدار و از بتدای سالجاری تاکنون نیز 40 شغل برای بهبود یافتگان در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اولین تولیدات مشاغل بهبود یافتگان را توانستیم در شهر رضا به مبلغ 130 میلیون ریال به فروش برسانیم.

رضایی اضافه کرد: سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد بیش از 4.5 تن مواد مخدر کشف شد که از این میزان بیش از 720 کیلوگرم آن در گچساران بوده است.

وی گفت: در سال گذشته بالغ بر 5 هزار نفر در کمپ های ترک اعتیاد کهگیلویه و بویراحمد جذب شدند که از این تعداد 10 درصد در حوزه درمان غیر بومی بودند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین در کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته 124 نفر از بیماران پذیرفته شده در کمپ های ترک اعتیاد زن بودند.

رضایی عنوان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد 21 کمپ ترک اعتیاد وجود دارد که یک کمپ آن متعلق به بانوان است.

وی اضافه کرد: بیش از 70 درص از بانوان در استان به عنوان چرخشی وارد درمان ترک اعتیاد می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار