آژیر حمله هوایی و سردرگمی مسئولان

سردرگمی و ضعف دستگاههای ذیربط در نخستین رزمایش پدافند غیرعامل حمله هوایی در شهرستان خلخال انتقاد شدید فرماندار این شهرستان را در پی داشت .
کد خبر: ۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲ 20 February 2015
به گزارش ایرنا ، رزمایش پدافند غیرعامل خلخال با سناریوی حمله هوایی فرضی دشمن با هدف سنجش و تمرین آمادگی در برابر حملات هوایی و اقدام های تروریستی دشمن فرضی در کارخانه نئوپان خلخال برگزار شد.

این رزمایش با شرکت صدها نفر از اعضای کارگروه های مدیریت بحران این شهرستان برگزار و عملیات مختلف اطفای حریق ، امداد و نجات ، برق رسانی ، آب رسانی و راه اندازی دوباره تاسیسات از کار افتاده مخابرات و گاز کارخانه اجرا شد.

مهدی احمدی فرماندار خلخال روز جمعه در جلسه مدیریت بحران خلخال از ضعف عملکرد عوامل برگزار کننده این رزمایش انتقاد کرد و گفت : این رزمایش بسیاری از نقاط ضعف مسوولان عضو مدیریت بحران شهرستان در مواجهه با بحران های احتمالی را روشن کرد.

وی با اشاره به این که رزمایش پدافند غیرعامل حمله هوایی ، بی نظم ، سردرگم و با نقاظ ضعف زیاد همراه بود، گفت: بیشتر مسوولان عضو کارگروه های مدیریت بحران حاضر در این رزمایش نتوانستند وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

فرماندار خلخال افزود: این اولین رزمایش پدافند غیرعامل حمله فرضی دشمن به تاسیسات اقتصادی بود که در محل کارخانه نئوپان بزرگترین واحد صنعتی این شهرستان برگزار شد.

احمدی هدف از برگزاری رزمایش در کارخانه نئوپپان خلخال را افزایش میزان آمادگی دفاعی این واحد صنعتی و تولیدی در مقابله با حملات احتمالی هوایی و یا عملیات تروریستی اعلام کرد.

وی افزود: سلب آزادی از دشمن در عملیات هوایی ، کاهش میزان آسیب وارده با اقدامات پیشگیرانه و گمراه کننده دشمن و کاهش تلفات جانی و خسارات مالی از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش بود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار