ضرورت توجه به ثقلین در سند چشم‌انداز حوزه

استاد برجسته حوزه علمیه خراسان بر لزوم توجه به ثقلین در تدوین سند چشم انداز این حوزه تاکید کرد.
کد خبر: ۶۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 22 July 2015
آیت‌الله سید جعفر سیدان در دیدار با جمعی از مسئولان مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان و ارائه سند چشم انداز این حوزه با بیان اینكه انگیزه موجب می شود تا افراد فعالیت خود را به خوبی انجام دهند و كم كاری نكنند، ابراز داشت: اساتید نیز می بایست به طلاب توصیه كنند كه داشتن سرمایه اخلاقی مهم‌ترین بخش شغل روحانیت است و بدانیم كه این، آن مهمترین كار است.

وی داشتن برنامه را شرط دیگر موفقیت و تقویت فعالیت‌ها دانست و اظهار داشت: این امر نیز باید با آگاهی دادن و تذكر دنبال شود زیرا بسیار اثرگذار است.

این استاد برجسته حوزه علمیه مشهد در ادامه با اشاره به اینكه تمام آموزش‌ها برای تحقق دستورات ثقلین یعنی قرآن و اهل بیت(ع) است، توصیه كرد: مسائل اخلاقی و اعتقادی در تبلیغ مطرح شود و همت بر استفاده از قرآن و حدیث باشد.

وی درباره سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان گفت: وقتی انسان به این نتیجه برسد كه از ثقلین بهره ببرد، متوجه می شود كه با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست و در واقع به اهمیت این كلام نورانی می رسد و این نكته ای است كه باید در سند چشم انداز مورد توجه باشد.

آیت‌الله سیدان درباره تلبس و لباس روحانیت نیز مواردی را تذكر داد و گفت: اگر علم طلاب ممتاز با اخلاق و رفتار همراه شود، نسبت به سایران برتر و كمال ارزش است.

وی افزود: بردباری، امانت، صداقت، پاكی و... در راستای درست علم به كار می‌رود وگرنه این دانش ارزشی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار