مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین خبر داد:

آغاز برداشت سماق از۳۵ هکتار مزارع کشاورزی شهرستان قزوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از آغاز عملیات برداشت محصول سماق در بیش از ۳۵ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۴۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 27 August 2018

آغاز برداشت سماق از۳۵ هکتار مزارع کشاورزی شهرستان قزوین آغاز شد

به گزارش تابناک قزوین،عباس علیخانی  در این باره ظهار کرد: از ۳۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان قزوین پیش بینی می شود ۲۵۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم در هر هکتار پودر خشک سماق برداشت شود.

وی افزود: پودر سماق در درمان اختلالات هضمی و مشکلات روده بزرگ، برطرف کردن حالت تهوع و بی اشتهایی موثر است و محصول خشک و پودر شده سماق خوراکی و دارویی است.

علیخانی تصریح کرد: سماق در سطح ۱۵ روستای این شهرستان به‌صورت جنگلی، خودرو و پراکنده در اراضی ملی و مستثنیات ایجاد شده که تکثیر آن از طریق پاجوش می باشد.

وی اضافه کرد: درخت سماق در روستاهای خشکنات، کردانده، امیر آباد، چوبدر، فطر، ککجین، نارنده، ساربانک، زیتک، خرکان بالا و خرکان پایین از توابع این شهرستان پراکندگی دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سماق در شرایط کشت یکپارچه و ردیفی توان تولید ۲۰۰ کیلوگرم پودر خشک در هر هکتار را دارد و به‌ علت استفاده نکردن کشاورزان از سموم و کود شیمیایی، محصول این گیاه در این شهرستان به‌صورت طبیعی است که جهت استفاده به شهرهای همجوار و تهران فرستاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار