سرپرست شرکت کشاورزی رضوی گفت: هدف نخست این شرکت ارتقاء امنیت غذایی کشوراز کشت محصول استراتژیک گندم است.
کد خبر: ۶۷۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 31 October 2018
به گزارش تابناک : محمد باقر قناد طوسی سرپرست شرکت کشاورزی رضوی گفت: در کشت زراعی سال جاری از ارقام زودرس و پر بازده برای کشت گندم در اراضی شرکت استفاده شده است.

وی افزود: امسال محصول گندم در سطح حدود 220 هکتار کشت می شود.

سرپرست شرکت کشاورزی رضوی ادامه داد : کشت پاییزه گندم از نیمه دوم مهر ماه آغاز شده است و تا پایان آبان ماه جاری به طول خواهد انجامید.

قناد طوسی گفت: ویژگی بارز کشت امسال گندم این شرکت استفاده از ارقام مناسب و مقاوم به خشکی با پتانسیل تولید بالا و انجام عملیات بذر مال در زمان کشت است.

وی افزود: بذر مال کردن یعنی آغشته کردن بذر قبل از کاشت با ترکیب یا ترکیباتی که باعث افزایش قدرت جوانه‌زنی بذر، افزایش حجم ریشه، استقرار بهتر و مناسب گیاهچه شود.

سرپرست شرکت کشاورزی رضوی ادامه داد: در واقع این اقدام به بهبود ایمنی محصول، عملکرد بهتر گیاه، افزایش جوانه‌زنی، محافظت از بیماری‌ها و آفات و نیز افزایش تراکم بوته‌ها و بهره وری بذر کمک می کند.

قناد طوسی درباره برنامه شرکت کشاورزی رضوی برای افزایش میزان برداشت گفت: در این راستا استفاده از ارقام پر تولید و مناسب با اقلیم منطقه و بهره‌گیری از کودهای حیوانی در اراضی زیر کشت این محصول در سال جاری انجام شده است .

وی افزود: برداشت این محصول در نیمه نخست خرداد ماه سال 1398 انجام می‌شود و مزارع مذکور به صورت بارانی آبیاری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار