سامانه جامع اسناد دفاع مقدس فعال می شود

تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: سامانه جامع اسناد و مدارک 8 سال دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی و فعال می شود.
کد خبر: ۶۸۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 28 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سردار غلامرضا در نشست کمیته آموزش، پژوهش و اسناد چهارمحال و بختیاری در استانداری افزود : در این سامانه تمامی اسناد مربوط به 8 سال دفاع مقدس وزارتخانه ها ، نهادها و ارگان های سراسر کشور جمع آوری و در دهه فجر رونمایی می شود.
وی گفت: اسناد دفاع مقدس پس از جمع آوری و انجام مراحل پردازش و سازماندهی، در «سامانه جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس» ثبت شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
علاماتی ، با اشاره به صدور آیین نامه جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس افزود: این آیین نامه به تمامی دستگاه های اجرایی در استانها ابلاغ شده است و فرایند جمع آوری این اسناد براساس این آیین نامه اجرا خواهد شد.
وی، به رشادت رزمندگان و جوانان ایرانی در برابر دشمن اشاره کرد و گفت: در 8 سال دفاع مقدس رژیم بعث عراق تنها به ایران حمله نکرد ، بلکه نیروهای 36کشور در این دوره ، رژیم بعث صدام را همراهی می کردند.
رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تاکید بر اینکه 8 سال دفاع مقدس بزرگ رزین انقلاب اسلامی ایران است، افزود : در این دوران جوانان ایرانی ابهت دشمنان را شکستند و به پیروزی های بزرگ دست یافتند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جوانان این استان در قالب تیپ مستقل 44 قمر بنی هاشم (ع) در 8 سال دفاع مقدس رشادت های بی نظیری از خود به یادگار گذاشتند.
جعفر مردانی در این نشست افزود : برخی از رزمندگان استان در لشگرهای دیگر استانها حضور داشتند که ضروری است اسناد این حضور رزمندگان استان جمع آوری شود.
وی با بیان اینکه اسناد 8 سال دفاع مقدس در اختیار نسل جوان انقلاب باید قرار گیرد تاکید کرد : برای جمع آوری اسناد دفاع مقدس به 15میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امید است این اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور یا از محل اعتبارات پژوهشی به استان اختصاص داده شود.
 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در این نشست از جمع آوری 4 هزار ساعت مصاحبه با خانواده و والدین شهدا در استان خبر داد.
چهارمحال و بختیاری در 8 سال دفاع مقدس بیش از دو هزار و 400 شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد که تعدادی از این شهدا در لشگرهای دیگر استانها حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار