بهلول پس از مرگ هم نیز به مانند زندگیش ساده و آرام در گوشه ای از شهر آرمیده است. ما مردمان بی وفا شاید وقتی راهی دیدار امام هشتم می شویم در همان حال حرکت فاتحه ای برایش بخوانیم.
کد خبر: ۶۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷ 29 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از ندای گناباد، همه نگران و جویای حالش بودند یکی تماس می گرفت، یکی اخبار را گوش می کرد شاید خبری از او بشنود ساعت ۱۹ شد و اخبار سراسری شروع شد مثل همیشه گوینده خبر آقای حیاتی بود شخصی که خبر رحلت حضرت امام (ره) را سخت ترین خبری که تاکنون اعلام کرده است، اعلام می کند: «اناالله وانا الیه راجعون، شیخ محمدتقی بهلول رهبر قیام گوهرشاد درگذشت.»

در ادامه متن عجیب پیام تسلیت مقام معظم رهبری قرائت شد شاید بتوان گفت همچین پیام تسلیتی تاکنون مقام معظم رهبری برای کسی نداده بودند همه صفات او را برشمارند و او را شگفتی روزگار نامیدند.

در ادامه خبر فیلمی از شیخ محمدتقی بهلول پخش شده که در حال تعریف کردن قیام گوهرشاد است. قرائت پیام رئیس جمهور وقت برای این عالم فرزانه قرائت شد.

آری درست است امروز ۷ مرداد ۱۳۸۴ شیخ محمدتقی بهلول به گفته خودش به دیدار اقوامش در آن دنیا رفت.

کسی در گناباد و یا بهتر می توان گفت در کشور نبود که او را بشناسد و برایش گریه نکند. حال و هوای عجیبی در بین مردم درست شده بود گروهی آماده رفتن به تهران بودند ولی صبح روز بعد خبری همه را نگران کرد "شیخ محمدتقی بهلول را در اصفهان دفن خواهند کرد ” مردم گناباد و بخصوص مردم زادگاهش بیلند شروع به فعالیت  کردند که در این مطلب نمی گنجد که خاطرات آن روزها و فعالیت هایی که صورت گرفت اشاره کرد فقط همین بس که از زحمات عزیزان تشکر کنیم.

و پس از زحمات زیاد بهلول را به گناباد آوردند و در مراسمی که به گفته همه تاکنون چنین تشییع جنازه ای در گناباد صورت نگرفته در وروودی شهر به خاک سپردند.

آری روز ها و ماه ها گذشت و یاد ونام بهلول همچنان زنده وماندگار است و امروز (چهارشنبه) ۷مرداد ۱۳۹۴ دهمین سال ارتحال این عالم فرزانه را می گذارنیم . بهلول پس از مرگ هم نیز به مانند زندگیش ساده و آرام در گوشه ای از شهر آرمیده است. ما مردمان بی وفا شاید وقتی راهی دیدار امام هشتم می شویم در همان حال حرکت فاتحه ای برایش بخوانیم.

هنوز ما به این نرسیده ایم که بهلول اسلام را در ایران نگه داشته است. اگر او در مقابل رضا خان ایستادگی نمی کرد امروز ایرانی غربی را به نظاره می نشستیم.

نمیدانم چه مصلحتی است که هر که با او دمخور بود و یا بعدا به شناخت واقعی او رسید حال دیگری داشت نمونه بسیار است ولی نگارنده انچه خود دیده است به یک مورد اشاره می کند.

پس از پیگیری های موسسه فرهنگی وهنری بهلول شگفتی روزگار قرار شد برای شبکه دو مستندی به نام بنده خوب خدا برای شیخ محمدتقی بهلول ساخته شود. گروه به گناباد آمد، فیلمبرداری شروع شد هرچه می گذشت افراد گروه بیشتر جذب شخصیت بهلول می شدند کارگردان مستند در گفتگو با نگارنده بارها گفت که افسوس می خورم بهلول را ندیده ام واگر الان زنده بود هرطور شده او را پیدا می کردم و بقیه عمرم را با او می گذراندم. امیرحسین عسکری سال گذشته در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ شد و در حاشیه آن گفت: «پس از ساخت مستندی برای بهلول نگاه من به زندگی عوض شد و موفقیت خودم را مدیون بهلول هستم.»

از کرامات بهلول گفتن برای شما خواننده محترم زیره به کرمان بردن است. همین بس که هنوز که هنوز است ما بهلول را درست نشناخته ایم و برای شناخت او باید مطالعه و جستجو کنیم .

روحش شاد و یادش گرامی باد

646267_892
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار