معضلی اجتماعی که درآمد میلیونی دارد

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به شناسایی 200 متکدی شناسنامه دار در استان اظهار داشت: متکدیان استان روزانه 500 میلیون تومان درآمد دارند.
کد خبر: ۶۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 30 July 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از مهر، اسماعیل محمد زاده در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران در ساری افزود: میانگین درآمدی این گدایان شهرهای استان بین 250 تا 800 هزار تومان برآورد شده است.
وی اظهار داشت: در یک دستگیری گدایی که چندی پیش در ساعت 11 ظهر توسط بهزیستی صورت گرفت بالغ بر 850 هزار تومان از این گدا پول نقد کشف شد.
 مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه ستاد ساماندهی متکدیان در استان باید به صورت کارشناسانه تر فعالیت کند، تصریح کرد: متاسفانه اکنون ساماندهی متکدیان در ساعات اداری صورت می گیرد و پس از آن ساعت، هر گدایی در سطح شهر به فعالیت خود مشغول است.
 
 محمدزاده با بیان اینکه متولی اصلی ساماندهی متکدیان استان سازمان بهزیستی نیست، یادآور شد: شهرداریها و نهادهای فرهنگی نیز در رفع معضل تکدی گری نقش آفرین هستند.
 وی با اعلام اینکه این نهاد نسبت به ارائه طرح ساماندهی متکدیان به ستاد ساماندهی استان اقدام کرده است افزود: باید دولت مسئولیت ساماندهی متکدیان را به تشکلهای مردم نهاد واگذار کند.
 مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه فضای خوبی برای ساماندهی متکدیان مرکز استان از طریق بهزیستی شناسایی شده است، اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار می توان نسبت به اجرای طرح ساماندهی متکدیان در سایر شهرهای استان اقدام کرد.
 وی با تاکید بر نقش اثرگذار رسانه ها در حل معضلات تکدی گری گفت: بستر سازی برای رفع آسیب های اجتماعی و پدیده تکدی گری از وظایف اصلی رسانه ها است.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار