نفوذ سامانه سرد زمستانی از فردا در آسمان مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: سامانه بارشی از اواسط روز پنج‏‌شنبه 27دی ماه امسال تا عصر جمعه مهمان آسمان مازندران است که پیامد آن بارش شدید باران (در ارتفاعات بارش برف)، وزش باد گاهی شدید، کاهش دما، رعد و برق و احتمال تگرگ در استان است.
کد خبر: ۷۰۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 16 January 2019

سیدمحمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با نفوذ سامانه بارشی به استان مازندران از اواسط روز پنج‏‌شنبه 27دی ماه امسال تا عصر جمعه شاهد بارش شدید باران (در ارتفاعات بارش برف)، وزش باد گاهی شدید، کاهش دما، رعد و برق و احتمال تگرگ در استان خواهیم بود.

وی افزود: گذر پنج‌شنبه شب به روز جمعه با توجه به کاهش محسوس دما بارش برف علاوه بر ارتفاعات به مناطق با ارتفاع کمتر به سمت کوهپایه‌ها و دامنه‌ها نیز گسترش پیدا می‌کند.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه آب‌گرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان دور از انتظار نیست، اضافه کرد: احتمال کولاک برف، لغزندگی،کاهش دید، اختلال در تردد و حتی مسدود شدن محورهای کوهستانی نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در این مدت از تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی تا حد ممکن باید خودداری شود و در صورت لزوم به همراه داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی ضروری است.

رضوی با تاکید بر اینکه بخش‌های مختلف کشاورزی ( دامی، زراعی و باغی) باید تمهیدات لازم را در این زمینه به عمل آورند، خاطرنشان کرد: طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد در اوج فعالیت سامانه در شب پنج‏‌شنبه در نزدیک سواحل تا 25 متر بر ثانیه (90 کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا 30 متر بر ثانیه (110 کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک سواحل و دور از ساحل استان از 4.5 تا 5.5 متر برآورد می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود با توجه به این شرایط تمامی فعالان دریایی اعم از دریانوردان، صیادان و نیروی دریایی و ... از فعالیت در دریا خودداری کنند.

رضوی با اشاره به اینکه با توجه به نقشه‌های هواشناسی کل ارتفاعات استان درگیر برف شده و حتی برف به دامنه‌های استان کشیده می‌شود، افزود: بارش‌ برف و باران روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری تمام استان را در بر می‌گیرد که در ارتفاعات شرق مازندران انتظار بیشتری از بارش‌ها را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار