خلاهای میان صنعت و دانشگاه برطرف شود

کد خبر: ۷۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 02 August 2015
استاندار البرز با بیان اینکه خلاهای میان صنعت و دانشگاه برطرف شود، گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند به محیطی تبدیل شود تا جوانان تازه وارد شده به محیط کار در آن تجربه بیاموزند و شادابی خود را با علم و زحمت به دست بیاورند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حمید طهایی ظهر امروز در نشستی با رئیس جهاددانشگاهی البرز اظهار داشت: جهاددانشگاهی یکی از بال‌های علمی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف کارهای بزرگ و شناخته شده‌ای انجام داده است که البته این شناخت توقع را نیز نسبت به ادامه فعالیت خوب این نهاد به دنبال دارد.

این مسئول ادامه داد: جهاددانشگاهی یکی از بال‌های علمی انقلاب اسلامی است که بر مبنای تلاش علمی و در عین حال فعالیت ارزشی الگوی خوبی را ارائه داده است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان البرز تصریح کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند با باز کردن درهای خود بر روی جوانان برای جامعه کشور رونق علمی و توسعه را به همراه داشته باشد.

طهایی با اشاره به عملکرد جهاددانشگاهی در محیطی دانشجویی گفت: با توجه به تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی چون جامعه هدف جهاددانشگاهی دانشجویان هستند و این نهاد می‌تواند به پایگاهی قوی برای جوانان تبدیل شود.

وی ادامه داد: فضای کاری دانشجویی جهاددانشگاهی به دلیل اصالت داشتن، جوان پسند و جذاب بوده و می‌تواند در جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند به محیطی تبدیل شود تا جوانان تازه وارد شده به محیط کار در آن تجربه بیاموزند و شادابی خود را با علم و زحمت به دست بیاورند.

وی یادآور شد: امروزه در کشور خلاء بزرگی میان صنعت و دانشگاه ایجاد شده است به همین دلیل جوانان دانش آموخته نمی‌توانند به راحتی در بازار کار جذب شوند و برای رفع این خلاء جهاد دانشگاهی می‌تواند وارد عمل شده و پیشنهاد بدهد.

طهایی در تایید مشکل دانشگاهیان برای ورود به بازار کار افزود: بیشترین مراجعه در روزهای ملاقات عمومی استانداری مربوط به فارغ التحصیلان بیکار است و این نشان می‌دهد که صرف ارائه مدرک به افراد در دانشگاه نادرست است.

این مسئول اظهار کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی نباید به حال خود رها شوند و جهاددانشگاهی می‌تواند به عنوان مجموعه‌ای به دور از دستگاه‌های اجرایی و در مقامی ناظری عالم و آگاه به حیطه کار با ایده‌های خود به روند حل این مشکل کمک کند و واسطی میان صنعت و دانشگاه باشد.

استاندار البرز گفت: در سیستم اداری معمولا روند بر رفع تکلیف استوار است و هر کس به دنبال این است که با انجام کار از خود رفع تکلیف کند اما جهاد دانشگاهی این گونه نبوده و به دنبال اثرگذاری و رفع نیازهای واقعی و فایده رسانی به جامعه است.

طهایی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام جهاددانشگاهی استان البرز تصریح کرد: دو طرح پیمایش ملی خانواده و طرح بررسی شادکامی ایرانیان از نیازهای اساسی جامعه امروز است و علاوه بر اینها به انجام طرح‌های دیگری از طرف جهاددانشگاهی چه در زمینه آموزشی و چه پژوهشی و... نیازمندیم.

وی گفت: اگرچه امروزه در جامعه قضاوت بیشتر براساس ظاهرسازی‌ها صورت می‌گیرد اما جهاد دانشگاهی نهادی است که اهل ظاهرسازی نبوده و به دنبال کار ریشه‌ای، معنویت و معرفت بوده و اهل باطن است.

استاندار البرز در خصوص لزوم معرفی بیشتر جهاددانشگاهی به دستگاه‌های دولتی تاکید کرد: جهاددانشگاهی باید با حضور در جلسات اداری و معرفی توانمندی‌ها و کارهایی که به ثمر رسانده است خود را بیشتر نشان دهد تا در کنار دانشگاه‌ها و مراکز علمی به انجام وظیفه بپردازد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در البرز در خصوص حمایت از طرح‌های ملی و استانی جهاددانشگاهی البرز یادآور شد: تا جایی که بتوانیم از این طرح‌ها حمایت می‌کنیم اما استان البرز استان جدیدی است و برای شکل گیری کامل به زمان نیاز دارد و همچنین منابع محدودی در اختیار دارد به همین دلیل به جهاددانشگاهی توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌شود به جذب منابع ملی بپردازد.

طهایی در پایان یادآور شد: جهاددانشگاهی مجموعه با تجربه و توانمندی است و استانداری البرز در کنار این مجموعه است تا از خدمات این نهاد آن طور که باید استفاده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار