مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: تبدیل باران‌های مداوم به باران‌های رگباری از نشانه‌های مهم تغییر اقلیم خراسان رضوی است.
کد خبر: ۷۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 03 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مجید حبیبی نوخندان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: مقابله با شرایط تغییر اقلیم، اقدامی نادرست است زیرا در واقع نمی‌توان با آن مقابله قابل توجهی کرد. در واقع باید گفت مقابله با اثرات تغییر اقلیم، غیر ممکن است.

وی با اشاره به ضرورت نهادینه کردن مدیریت سبز و توجه به انرژی‌های نو در کشور تصریح کرد: زمانی توسعه اقتصادی برای یک کشور مطلوب بوده و مورد استقبال قرار می‌گیرد که با تخریب اجزای محیط زیست از جمله آب، خاک و هوا همراه نباشد.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی افزود: تخریب محیط زیست در واقع زمینه‌های تغییر اقلیم را فراهم کرده و مشکلاتی که هم اکنون کشور ما با آنها دست به گریبان است را سبب می‌شود.

حبیبی نوخندان در ارتباط با عوارض توسعه بدون توجه به زیرساخت‌های زیست محیطی بیان کرد: با توجه به الگوی مصرفی که هم اکنون وجود دارد منابع به اتمام رسیده، محیط زیست تخریب می‌شود و تنها چیزی که برای اجتماع باقی می‌ماند بدهی اجتماعی به نسل‌های آینده است.

وی با اشاره به نشانه‌های تغییر اقلیم بیان کرد: گرم شدن هوا، تغییر الگوی بارش از مداوم به رگباری، کاهش میزان بارش برف و رفتارهای ناگهانی و غیرمعمول در آب و هوا از جمله نشانه‌های تغییر اقلیم در خراسان رضوی است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی افزود: همچنین افزایش سطح بیابانی استان و تغییر در پوشش گیاهی نیز یکی از نشانه‌های به وجود آمدن تغییر در اقلیم است.

حبیبی نوخندان با اشاره به مشکلاتی که تغییر اقلیم به همراه دارد تصریح کرد: باران‌هایی که به صورت رگبار می بارند سبب شسته شدن و فرسایش خاک شده و برای آب های زیرزمینی فایده ای ندارند.

وی افزود: همچنین بارش‌های بی موقع به محصولات کشاورزی آسیب رسانده و پوشش گیاهی را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه با شرایط تغییر اقلیم نمی توان مقابله کرد تصریح کرد: باید با برنامه ریزی های صحیح اقداماتی را در راستای مدیریت شرایط جدید در نظر گرفلت تا بتوان از خسارات ناشی از آن کاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار