بنیاد شهید حق ندارد حتی یك ریال از خانواده شهید برای گلزار شهدا دریافت كند

راهی با بیان اینكه حدود ۸۰ درصد از گلزارهای شهدا در استان فارس ساماندهی شده‌اند، گفت: بنیاد شهید حق ندارد حتی یك ریال از خانواده شهید برای گلزار شهدا دریافت كند.
کد خبر: ۷۲۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 11 March 2019

تابناک فارس به نقل از ایکنا: رجبعلی راهی، مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به انتقادات مقام معظم رهبری از یكسان‌سازی قبور شهدا گفت:‌ سخنان معظم‌له برای ما اتمام حجت و در این راستا كار یكسان‌سازی قبور شهدا در فارس متوقف شد.
وی در عین حال این نكته را یادآور شد كه در برخی از گلزارهای شهدای فارس كار یكسان‌سازی انجام شده و یكسری نیز نیمه‌كاره است كه نیمه‌كاره‌ها را اتمام خواهیم كرد اما این كار را برای هیچ گلزار جدیدی شروع نخواهیم كرد مگر اینكه به خواسته والدین و همسران شهدا باشد.
راهی با بیان اینكه حدود ۸۰ درصد از گلزارهای شهدا در استان فارس ساماندهی شده‌اند، گفت: بنیاد شهید حق ندارد حتی یك ریال از خانواده شهید برای گلزار شهدا دریافت كند.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با یادآوری اینكه یك هزار و ۲۸۱ گلزار شهدا در این استان وجود دارد، گفت: كل مزار شهدا كه در برخی از قبور دو یا سه شهید مدفون شده است، ۱۴ هزار و ۲۱۲ مزار است كه البته برخی از مزار شهدای فارس در این استان نیست و جنازه برخی دیگر نیز هنوز نیامده است.
وی در ادامه سخنان خود از اجرای ۴۰ برنامه به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس بنیاد شهید در این استان خبر داد و گفت: افتتاح اورژانس و داروخانه بیمارستان جانبازان اعصاب و روان، تجلیل از فرزندان ممتاز شهدا و ایثارگران، تجلیل از جانبازان بانو، تجلیل از مروجان فرهنگ و شهادت در فسا، برگزاری اختتامیه جشنواره نامه‌ای به شهید در مرودشت از جمله برنامه‌‌های پیش‌بینی شده در این ایام هستند.
راهی با بیان اینكه ۷۰۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران جزو نخبگان هستند، گفت:‌ برخی می‌گویند كه فرزندان شهدا و ایثارگران با رانت به دانشگاه و كار می‌روند در حالی كه اصلاً این‌گونه نیست و بسیاری از آنان نخبه هستند چرا كه شهدای ما نخبه بودند و این نخبگان بودند كه جنگ را اداره كردند نه ضعفا.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در ادامه با تصریح اینكه متأسفانه بسیاری از والدین شهدا را از دست داده‌ایم، گفت: تقریباً هفته‌ای یك یا دو نفر از والدین شهدا را از دست می‌دهیم.
وی همچنین به اجرای طرح سپاس در استان اشاره كرد و گفت: به‌منظور تجلیل از خانواده‌های شهدا این طرح را برای سركشی از آنان توسط مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرا می‌كنیم البته لازم به ذكر است كه خانواده شهدا هیچ انتظاری ندارند و تنها می‌خواهند كه فراموششان نكنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار