سردشت کارنامه درخشانی در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد

فرمانده سپاه سردشت با بیان اینکه سردشت یکی از شهر‌های استثنای کشور محسوب می‌شود، گفت: سردشت کارنامه درخشانی در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد و حدود 900 شهید والا‌مقام را از رزمندگان دلاور، زنان، بچه‌ها و سالخوردگان بی‌گناه را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
کد خبر: ۷۴۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶ 26 May 2019
 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، غلامحسین محمدی اصل در مراسم ویژه سوم خرداد سالروز گرامیداشت فتح خرمشهر، ضمن تبریک به این مناسبت و تسلیت و تهنیت به مناسبت شهادت حضرت علی (ع)، با بیان اینکه ملت ما در هر گوشه از خاک ایران اسلامی جانانه بدون سلاح و مهمات علیه دشمنان دفاع کردند و جنگیدند و یک وجب از خاک خود را به دست دشمن ندادند، اظهار کرد: سردشت کارنامه درخشانی در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد و بیش از 72 بار مورد بمباران هوایی دشمن قرار گرفت و حدود 105 نفر شهید والا‌مقام از زنان و بچه‌ها و سالخورده‌های بی‌گناه را به خون آغشته کردند اما شهر را خالی نکرده و مقاومت و ایستادگی کردند.

وی افزود: سردشت یکی از شهر‌های استثنایی کشور محسوب می‌شود که حدود 900 شهید والا‌مقام را در طول دوران تقدیم نظام و انقلاب کرده است و این نشان از باور‌های اعتقادی و دینی و نشان از حامی انقلاب بودن و دفاعی مقدس است.

فرمانده سپاه سردشت با اشاره به وقایع تاریخی دوران جنگ و دفاع جانانه مردم و نیرو‌های مسلح در مقابل تجاوز‌های دشمنان تا دندان مسلح و مجهز، تصریح کرد: دشمن با همکاری مستقیم بیش از 30 کشور با بیش از 563 بار تجاوز زمینی ، 21 بار تجاوز هوایی و 24 بار تجاوز دریایی با تجهیزات کامل و پیشرفته آن زمان و اهدایی از سوی 60 کشور، جنگ تمام عیار و نامتقارن و ناهمگون علیه ایران اسلامی آغاز و انجام داد.

وی با بیان اینکه ارتش کشور مقتدر ایران اسلامی نسبت به سایر ارتش‌های دنیا در اصول جنگ تفاوت دارد، اذعان کرد: تفاوت ارتش ما ایمان به هدف و توکل به خدا است که ارتش‌های دنیا از این رمز پیروزی محروم هستند.

محمدی اصل تاکید کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس این رمز پیروزی لمس شد و تمام دنیا به عینه شاهد آن بودند و رزمندگان توانستند با توکل به خدا دشمن را قدم به قدم و وجب به وجب درهم بکوبند و پیروزی بزرگی را کسب کنند.

وی با بیان اینکه پیروزی خرمشهر نتیجه غرور مردم ایران و اراده مردان الهی بود که پایدار و ماندگار ماند، خاطر نشان کرد: همه مردم ایران، جمعیت 80 میلیون نفری وظیفه داریم و مکلفیم که این حماسه را همیشه زنده و یوم الله به حساب بیاوریم.

فرمانده سپاه سردشت اضافه کرد: این حماسه و شجاعت غرور ملت ایران را باید به عنوان فرصت تقویت انقلاب، نیرو‌های انقلابی و اتصال نسل امروز و دیروز به عنوان گفتمان ببینیم.

وی با بیان اینکه افتخار، عظمت و در یک کلام هویت و شناسنامه ما شهدای والامقام هستند، عنوان کرد: جمعیت 80 میلیون نفری مدیون رزمندگانی هستند که در سرزمین مجاهدت‌های خاموش، بی‌توقع و بی‌تمنا در سخت‌ترین شرایط و با آن همه نارسایی‌ها و کمبود‌ها و مشکلات، داوطلبانه و شجاعانه در جهت امنیت پایدار تلاش کردند که تلاش آنها قابل مقایسه با هیچ چیز دیگری نیست و فقط خدا می‌تواند اجر و پاداش آنان را بدهد.

تنها سلاح رزمندگان اسلام تقوای ستیزی بود

امام جمعه سردشت نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی کرار (ع) با اشاره به قرآن کریم و احادیث و بیان اینکه تقوا معانی مختلفی دارد، گفت: تقوا را می‌توان به عنوان یک پرهیز همانند فرد روزه‌داری که در ماه مبارک رمضان خود‌داری و پرهیز می‌کند، یا به عنوان یک گریز که مصداق آن گریز یوسف پیامبر از زلیخا و تقوایی که ابراهیم خلیل الله با بت شکنی خود انجام داد، اشاره کرد.

محمد واوی با اشاره به فجایع جنگی از سوی دشمنان در فتح خرمشهر و جنگ‌های دیگر تصریح کرد: اگر تقوای ملت و رزمندگان اسلام نبود کسی نمی‌توانست بدون اسلحه و با دست خالی در مقابل تجهیزات نوین و پیشرفته دشمنان دفاع جانانه و غرور آمیز داشته و بجنگد.

 وی با بیان اینکه تنها سلاح رزمندگان دلاور تقوا بوده، تاکید کرد: هرگاه مسلمانان با سلاح تقوا مجهز بوده‌اند نصر و فتح الفتوح از آن آنان شده است.

امام جمعه سردشت با اشاره به اینکه تا از درون آماده نباشیم نمی‌توانیم در مقابل دشمنان بایستیم، عنوان کرد: امروز که بعد از 37 سال این فتح بزرگ را جشن می‌گیریم و نسل به نسل آن را  انتقال خواهیم داد همه از برکات تقوا فرزندان ملت آن دوران بود که آنها از درون خود را آماده و در مقابل دشمنان توانستند مردانه بایستند.

به گزارش فارس، پخش کلیپ‌هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری، فتح خرمشهر و همچنین ادای احترام و نثار فاتحه به شهدای والا‌مقام دوران هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار