برای ما همه مناطق استان یکسان هستند

کد خبر: ۷۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵ 12 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد در نشست خبرنگاران با مدیرکل راه شهرسازی اهم اولویت های مسکن و راه شهرسازی استان هم در اجرا و هم تخصیص پروژه ها بیان شد.

 در ابتدای این نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن تقدیر از رسانه ها و بیان نقش مهم آنها در اطلاع رسانی و آگاهی به بخشی به جامعه، اظهار داشت: آمار تصادفات و مرگ و میر ها در برون جاده های استان افزایش حدود ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

حسین فدایی عمده علت تصادفات را به عامل انسانی نسبت داد و گفت: بیش از ۸۰ درصد علت تصادفات در راه ها به علت خطاهای انسانی و عدم توجه به علائم هشداری، سرعت و سبقت های غیر مجاز بوده است و مطمعناً اگر راننده ها با همان سرعت مجاز و توجه به علائم هشداری رانندگی کنند آمار تصادفات کاهش چشمگیری خواهد داشت!

وی اظهار داشت: شاخص دست یابی به بزرگراه در استان کمتر از نیم درصد است و می توان گفت آخرین استان کشور در این زمینه هستیم و تا زمانیکه در دست یابی به راه های خوب، با کیفیت و استاندار کاری از پیش نبریم بدون تردید شاهد افزایش تصادفات و تلفات خواهیم بود.

فدایی با بیان اینکه شهرستان های بهمئی، چرام و لنده را ه هایشان  بی کیفیت و برابر استاندارد راه های روستائی است، تصریح کرد: دنبال این هستیم تا شعاع ۳۰ کیلومتری مرکز استان و ۲۰ کیلومتری شهرستان ها بزرگراه هایی را داشته باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در جواب به سوال خبرنگار بویرنیوز مبنی بر نحوه تصمیم گیری در خصوص اولویت تخصیص بودجه و اتمام پروژه ها در استان گفت: برای ما همه مناطق استان یکسان هستند و ما همه شهرستان ها را به نسبت مساوی خواهیم دید که البته در ادامه گفته های ایشان نقض این ادعا را روشن کرد.

فدایی ادامه داد: در اولین ابلاغ بودجه ای که حدود ۴ میلیارد تومان برای روکش راه های روستایی بود و برای اولین بار در کشور بود که برای روکش راه های روستایی مبلغی تخصیص داده شد، بیش از ۳ میلیارد تومان آن را به شهرستان گچساران و باشت تخصیص دادیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سیاسی کاری در اداره راه و شهرسازی و درستی ادغام ادارات راه و شهرسازی گفت: بنده به هیچ عنوان سیاسی کاری نخواهم داشت و تخصص گرایی و کار فنی را ارجح می دانم و باید بگویم ادغام ادارات راه و شهرسازی کار درستی نبوده است.

حسین فدایی با بیان اینکه ۲۴ پروژه با اعتبار ۱۶۲ میلیاردی برای هفته دولت افتتاح خواهند کرد خاطرنشان کرد: هدف ما در استان خدمت رسانی است هرچند تنگ نظری های بسیار زیادی در این استان هست و کار را سخت میکند..

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار