ضرورت تعامل گروهی دستگاه‌های اجرایی جهت تامین زیر‌ساخت‌های گردشگری

امام جمعه خلخال گفت: باید زیرساخت‌های گردشگری برای حضور مسافران و گردشگران آماده شود و تامین این زیرساخت‌ها تعامل گروهی دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.
کد خبر: ۷۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 17 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری صبح امروز در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال که با محوریت بررسی جرایم اولویت‌دار در شهرستان و خشونت در جامعه برگزار شد با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری در سال 1394 و تاکید بر تحقق آن اظهار کرد: همدلی و همزبانی باید در تمام سطوح جامعه تقویت شود.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) این بانوی اسلام را نمونه‌ای بی‌نظیر و بی‌بدیل و الگوی برای تمام بانوان دانست و گفت: جایگاه معنوی و روحانی این بانو مثال‌زدنی است.

امام جمعه خلخال یکی از مطالبه‌های مهم مقام معظم رهبری را همدلی و همزبانی عنوان کرد و افزود: ایران اسلامی با رهبری مدبرانه این مقام عظمای ولایت به اهداف خود خواهد رسید و فرهنگ همدلی و همزبانی باید بیشتر در جامعه نمود پیدا کند.

رشتبری با تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی نیز بیان کرد: آزادگان سهم عظیمی در پیروزی هشت سال دفاع مقدس دارند و جامعه وظیفه تکریم این قشر را دارد.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب راه‌های شهرستان خلخال افزود: شهرستان خلخال باید 20 سال پیش صاحب راه‌های مناسب و قابل قبول می‌شد اما اکنون در این مسئله نیز مشکل اساسی دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال اصلی‌ترین مولفه توسعه شهرستان را گردشگری عنوان کرد و یادآور شد: باید زیرساخت‌های گردشگری برای حضور مسافران و گردشگران آماده شود و تامین این زیرساخت‌ها تعامل گروهی دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

رشتبری با تقدیر از ناحیه مقاومت بسیج خلخال در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ایجاد پایگاه فرهنگی در پارک ارم عنوان کرد: این برنامه مطلوب بود اما کافی نیست و همه دستگاه‌های ذی‌ربط باید همانند سپاه در حوزه فرهنگی وارد عمل شوند.

وی تشکیل اتاق فکر و تصمیم‌گیری در خصوص موضوعات مهم فرهنگی و اجتماعی در شهرستان خلخال را خواستار شد و گفت: صدا و سیما باید برای فرهنگ‌سازی در جامعه از تاثیر رسانه‌ای خود استفاده و در جهت تحقق فرهنگی جامعه با ساخت و تولید برنامه‌های مطلوب و کیفی با محوریت دینی اسلامی اقدام کند.

امام جمعه شهر خلخال بر لزوم باز بودن مساجد در ایام سفر و گردشگری در شهرستان تاکید کرد و از اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال خواست تا در نصب تابلوهای حد ترخص دقت لازم را به عمل آورد و این تابلوها در محل انتخاب‌شده نصب شوند.

رشتبری بر لزوم نظارت ویژه بهداشت در ایام تابستان به بازار را خواستار شد و یادآور شد: استفاده از مایحتاج بهداشتی و سالم حق همه مسافران و مردم است و نباید حقوق مردم تضعیف شود.

وی از اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خلخال نیز خواست تا تمهیدات لازم برای حضور بیشتر مسافران و استفاده از خدمات رفاهی و تفرجگاهی در این شهرستان را تامین کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال تمامی مسافران را قابل احترام دانست و گفت: در کنار بحث‌های اقتصادی حضور مسافران در شهرستان‌ها، باید فرهنگ حجاب و عفاف و زمینه‌های گسترش اخلاق اسلامی و برخورد مناسب با گردشگران رعایت شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار