مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستانهای خوزستان رو به کاهش است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز از کاهش مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان همزمان با ثبات شرایط مدیریت و کنترل ویروس کرونا در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ 09 March 2020

فرهاد ابول نژادیان در گفت و گوی رسانه ای با سیمای خوزستان آخرین آمار مربوط به بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان را ۶۲ نفر اعلام کرد و اظهارداشت: همچنین از زمان گسترش و شیوع این بیماری در استان تعداد ۱۵ نفر از مبتلایان فوت شدند.

وی با اشاره به اینکه کادر مربوط به بیماریابی، غربالگری و قرنطینه سازی افراد مرتبط با بیماران در استان پیوسته در حال فعالیت هستند، گفت: با این وجود شرایط در استان رو به ثبات است و پیش‌بینی می‌شود  این روند ادامه داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان کرد: مراجعه مردم به بیمارستان‌های معین روزانه در حال کاهش است .

ابول نژادیان تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در روزهای ابتدایی مراجعه افراد به این بیمارستان ها ۳۴۰ نفر بود و به مرور زمان به ۲۴۰ ، ۱۹۰ و در نهایت امروز به ۱۴۴ نفر رسید.

وی یادآور شد: این شرایط نشان می دهد که محدودیت‌ها و اقدامات صورت گرفته نتیجه بخش بوده و مردم نیز به توصیه‌ها و تذکرات بهداشتی و درمانی توجه داشته‌اند.
بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و این امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه ۱۷ اسفندماه به پنجهزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار