استفاده نکردن از ماسک همچون حمل یک سلاح سرد خطرناک و کشنده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش گفت: نزدن ماسک توسط برخی از افراد در جامعه همچون حمله با یک سلاح سرد و بسیار خطرناک است.
کد خبر: ۹۰۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵ 03 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر کوروش دالوندی افزود: با توجه به آغاز فصل پاییز و شیوع بیماری های ویروسی دیگر از جمله سرماخوردگی های متنوع و آنفولانزا، در وضعیت خطرناکی به سر می بریم.
وی اظهار داشت: هیچ یک از مردم بدون استفاده از ماسک نباید از منزل خارج شوند، کسی که از ماسک استفاده نمی کند، هم جان خود و هم جان دیگران را به خطر می‌اندازد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش تاکید کرد: استفاده نکردن از ماسک همچون حمل یک سلاح سرد و خطرناک و کشنده است، چرا که یک فرد ناقل و بی علامت بدون استفاده از ماسک به راحتی بیماری را به دیگران انتقال می دهد و حتی جان آنها را نیز به خطر انداخته و در برخی موارد موجب مرگ آنان نیز می شود.
وی یادآورشد: تا زمانیکه بیش از ۹۹ درصد مردم جامعه از ماسک استفاده نکنند، زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ قطع نمی شود.
دکتر دالوندی افزود: یکی دیگر از نگرانی های ما برگزاری مهمانی ها، مسافرت ها و روابط اجتماعی است که در تعطیلات برگزار می‌شود، بنابراین خواهشمندیم که با توجه به پیک سوم این بیماری و وضعیت خطرناک و بحرانی که در کل دنیا و کشور حکمفرما شده، مردم شهرستان تفرش و هم استانی ها از برگزاری مهمانی ها، اجتماعات و مسافرت ها به منظور حفظ سلامتی خود و عزیزان اکیداً اجتناب کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش یادآور شد: تاکنون ۱۴۵ مورد مثبت در این شهرستان شناسایی شده، که خوشبختانه ۱۲۳ نفر به صورت کامل بهبود یافتند و متاسفانه ۸ مورد منجر به مرگ شده و در حال حاضر سه مورد بستری در بیمارستان و ۱۱ نفر نیز به صورت قرنطینه در منزل مراحل درمان را دریافت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار