حمایت قاطع دادستان اهواز از اجراییات شهرداری اهواز

کد خبر: ۹۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 08 September 2015
جلسه هماهنگی و پیگیری مشکلات اجراییات شهرداری اهواز با حضور عباس حسینی پویا دادستان عمومی و انقلاب اهواز، سید خلف موسوی شهردار اهواز، سرهنگ سپهوند فرمانده نیروی انتظامی اهواز و مسعودی نصب رئیس مجتمع قضایی قدس و عظیم شمخانی معاون خدمات شهری شهرداری در محل مدیریت اجراییات شهرداری اهواز برگزار شد.

به گزارش سایت شهرداری اهواز، سید خلف موسوی شهردار اهواز با سپاس و قدردانی ویژه از اقدام هوشمندانه و قابل تقدیر دادستان اهواز جهت حضور در محل مدیریت اجراییات شهرداری خاطرنشان کرد: به طور قطع حضور دادستان و مسئولین قضایی و فرماندهان انتظامی بازتاب و انعکاس مثبت و روحیه بخشی در کارکنان شهرداری و به طور خاص نیروهای خدمات شهری و اجراییات خواهد داشت.

وی افزود: امروز یکی از چالش های مدیریت شهری، مشکلات ناشی از حضور دستفروشان و وانت بارها در بازارها و خیابان های اصلی شهر می باشد که هم نظم عمومی و آراستگی شهر را تهدید می کند و هم موجب سلب امنیت اجتماعی و بهداشت عمومی در سطح جامعه می شود.

موسوی، جمع آوری و ساماندهی دستفروشان را از مطالبات جدی شهروندان اهوازی از مدیریت شهری دانست و گفت: مشکلات اقتصادی و پدیده بیکاری عامل اصلی ایجاد مشاغل کاذب و غیر رسمی می باشند که می بایست با برنامه ریزی و بررسی های کارشناسانه با این آسیب اجتماعی برخورد نمود.

شهردار اهواز ضمن رد هر گونه برخورد شتابزده یا قهری صرف با مقوله مشاغل کاذب و غیر رسمی در عین حال اظهار داشت: مشکلات اقتصادی دلیل نمی شود که از دل پدیده بیکاری، پدیده بی نظمی متولد شود.

وی خطاب به مسئولان اجراییات شهرداری اهواز گفت: هر گونه اقدام در حوزه اجراییات باید با هماهنگی و نظارت مقام قضایی و فرماندهان انتظامی صورت گیرد و سپس در روند اجرایی بدون مسامحه و قاطعیت با هر گونه قانون شکنی برخورد نمایید و البته در نحوه و شیوه برخورد با بی قانونی همه ملاحظات امنیتی، مصالح عمومی را رعایت کنید.

شهردار اهواز اضافه کرد: حالا که دادستان محترم اهواز برای ایجاد آرامش و امنیت و رضایتمندی عمومی شهروندان خود شخصا پای کار آمده است و نیروی انتظامی در کنار اجراییات شهرداری ایستاده است، هیچ دلیلی برای تعلل در برخورد قاطع با قانون شکنان وجود ندارد.

سید خلف موسوی ادامه داد: وضعیت امروز بازار اهواز قابل قبول نیست و انتظار داریم با هماهنگی مقام قضایی و انتظامی و اهتمام ویژه و برخورد قاطع واحد اجراییات شاهد ساماندهی هسته مرکزی شهر اهواز باشیم و البته پیش از آن دستوراتی در خصوص در نظر گرفتن محل هایی برای حضور دستفروشان یا وانت بارها صادر شود.

شهردار اهواز خطاب به شهرداران مناطق گفت: دستفروشی بدون نظارت، آسیب های فراوانی دارد و انتظار می رود در فضاهای عمومی مکان هایی برای استقرار وانت بارها و دستفروشان در نظر گرفته شود و پس از آن از حضور آن ها در خیابان های اصلی و پر تردد جلوگیری شود.

وی بیکاری و مشکلات اقتصادی، قیمت کم، مشکلات فرهنگی و مسیرهای دسترسی ساده را از عوامل اقبال به دستفروشی دانست و ادامه داد: تصمیم داریم با جانمایی قبلی به طور علمی و بررسی شده، در جهت ساماندهی دستفروشان و وانت بارها از شوارع اصلی و راه اندازی بازارچه های موقت اقدامات موثری صورت دهیم.

سید خلف موسوی با تقدیر از سرهنگ سپهوند فرماندهی انتظامی اهواز، پیشنهاد داد؛ برنامه جامع عملیاتی برخورد با دستفروشان و وانت بارها با همکاری دادستانی، نیروی انتظامی و شهرداری تدوین و در این برنامه وظایف همه ارگان ها احصاء شده و تدبیر ویژه ای برای ساماندهی وضعیت دستفروشان و وانت بارها اتخاذ شود.

همچنین در این جلسه عباس حسینی پویا دادستان عمومی و انقلاب اهواز هدف از حضور خود در مدیریت اجراییات شهرداری را اعلام حمایت جدی و قاطع دادستانی از هر گونه اقدام شهرداری در جهت ایجاد نظم عمومی و امنیت اجتماعی دانست و ادامه داد: دستگاه قضایی با اقتدار با هر گونه تخلف و اقدام مخل نظم عمومی و امنیت اجتماعی برخورد جدی و قانونی می نماید به نحوی که متخلفان از اعمال غیر قانونی خود پشیمان شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز ضمن تاکید بر هماهنگی های بیشتر دستگاه قضایی، شهرداری و نیروی انتظامی برای ساماندهی دستفروشان و وانت بارها در سطح شهر اهواز اظهار داشت: بازار اهواز باید به سرعت ساماندهی شود و در این راه وظیفه سنگینی بر عهده مدیریت اجراییات شهرداری است که می بایست با برنامه ریزی شاهد اقدمات اثرگذارتری باشیم و در این راه شهرداری اهواز اطمینان داشته باشد که از سوی دستگاه قضایی مورد حمایت قرار می گیرد.

حسینی پویا در پایان تاکید کرد: نافی مشکلات ناشی از بیکاری در شهر اهواز نیستیم اما بی نظمی را نمی توانیم تحمل کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار