تعاون روستایی گلستان سیب زمینی را با نرخ جدید از کشاورزان می‌خرد

مدیر تعاون روستایی گلستان گفت که سیب زمینی تولیدی کشاورزان استان با هدف جلوگیری از کاهش قیمت به واسطه افزایش عرضه مستقیم در بازار و کوتاه کردن دست واسطه‌ها با نرخ جدید حمایتی خریداری می‌شود.
کد خبر: ۹۷۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 30 June 2021

نورمحمد کوچکی روز چهارشنبه در گزارشی به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: امسال در خرید حمایتی سیب زمینی، محصول تولیدی کشاورزان با نرخ ۱۷ هزار ریال خریده می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اجرای خرید حمایتی سیب زمینی، برای فروش این محصول به کارخانه های فرآوری نیز در حال مذاکره هستیم.

امسال ۶ هزار و ۲۵۰ هکتار از زمین های زراعی مرکز و غرب گلستان به زیر کشت سیب زمینی رفته و پیش بینی می شود از این اراضی حدود ۱۵۰ هزار تن محصول برداشت شود.

برداشت سیب زمینی بهاره در گلستان از خرداد آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه دارد .

گلستان از قطب های مهم کشت سیب زمینی کشور به شمار می رود که سالانه حدود ۸ هزار هکتار از زمین های استان در ۲ فصل بهار و پاییز به زیرکشت این محصول می رود و نیاز بخش زیادی از مصرف کشور (اعم از تازه‌خوری و فرآوری کارخانه ها) از سوی کشاورزان این استان تولید و تامین می شود.

کارشناسان کشاورزی در گلستان معتقدند : برای کم شدن نگرانی سیب زمینی کاران در فصل برداشت، علاوه بر فعال کردن زمینه صادرات، به مدیریت کشت و سرمایه‌گذاری در اجرایی شدن طرح قرارداد کارخانه داران با سیب‌زمینی‌کاران در زمان کشت و نیز طرح های بلند مدت و هدفمند مانند از جمله ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری در استان احتیاج است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار