استان مرکزی به رنگ قرمز درآمد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق آخرین اعلام رنگ بندی وضعیت کرونایی، تمامی شهرستان های استان مرکزی به رنگ قرمز درآمده است.
کد خبر: ۹۸۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 14 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر سید محمد جمالیان افزود: در موج پنجم سرایت و گسترش ویروس کرونا و پرخطر شدن وضعیت تمامی شهرها و شهرستان های استان، با ابتلای روزانه، بستری و فوت چندین برابر موج های گذشته در وضعیت قرمز قرار گرفته ایم.
وی با تاکید بر اینکه موج پنجم کرونا بسیار خطرناکتر از موج‌های قبلی است، یادآورشد: خصوصیت موج جدید ویروس، انفجاری بودن آن است سرایت ویروس دلتا بسیار خطرناک است با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها می توان شرایط را بهتر کرد.
وی تاکید کرد: در این شرایط مردم حتماً اصول بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها را به ‌طور کامل رعایت و همچنان از دورهمی‌ها پرهیز کنند، زیرا، تجمعات درون خانوادگی می‌تواند عامل مؤثری در انتشار بیماری باشد.
دکتر جمالیان ادامه داد: تا زمانیکه ویروس کرونا می‌ چرخد، می‌ تواند تمام نقاط استان را در انتشار آن غافلگیر کند و در مدت کوتاهی در شرایط ناپایدار قرار دهد و حتی وضع را از شرایط موجود بدتر کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با اقدامات انجام شده مردم در زمینه ارائه خدمات هیچ نگرانی نداشته باشند، اما انتظار می‌رود خیران و گروه‌ های جهادی همانند گذشته مجموعه بهداشت و درمان را یاری کنند و در این موقعیت حساس با ورود به بیمارستان‌ ها با کمک به این مجموعه در کنار بیمارانی که نیاز به کمک دارند، قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار