نظارت دقیقی بر فرآورده‌های خوراکی وارداتی صورت می‌گیرد

مسئول اداره بازرسی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نظارت دقیقی بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی وارداتی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 15 October 2015
مسئول اداره بازرسی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نظارت دقیقی بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی وارداتی صورت می‌گیرد.

کیومرث رحیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران این استان اظهار کرد: در حال حاضر ایمنی و سالم بودن غذا در ایران در اولویت بالاتری نسبت به کیفیت غذا قرار دارد.

وی بیان داشت: امیدواریم طی سال‌های آینده به نقطه مطلوب‌تری در بحث کیفیت غذا برسیم که در همین راستا رسانه‌ها می‌توانند در ایجاد بستر فرهنگی مناسب و کمک به سیر حرکتی جامعه به‌سوی پیشرفت و توسعه بسیار اثرگذار باشند.

رحیمی با اشاره به کنترل واردات مواد غذایی در کشور، افزود: در تمام کشورهای پیشرفته قوانین سخت‌گیرانه‌ای در حوزه غذا اعمال می‌شود و در ایران نیز روش‌های متفاوتی برای عرضه محصولات وجود دارد که روش یاد شده یکی از این موارد است.

مسئول اداره بازرسی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اشاره به بحث قاچاق مواد غذایی و لوازم آرایشی بهداشتی، خاطرنشان کرد: عرضه محصولات قاچاق مشکلات عدیده اقتصادی و فرهنگی به بار می‌آورد.

رحیمی قاچاق گسترده از جوامع مختلف به ایران، تهیه و بسته‌بندی محصولات غذایی و آرایشی بهداشتی به‌صورت تقلبی را از دیگر روش‌های عرضه این محصولات در کشور عنوان کرد و افزود: اصحاب رسانه در ایجاد بستر فرهنگی در این زمینه باید یاری‌رسان باشند.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با ادارات و نهادهای مختلف استان در راستای ارائه آموزش‌های لازم در بحث غذا و ایمنی آن خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با آموزش و پرورش منعقد شده و به زودی تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز اضافه می‌شود.

مسئول اداره بازرسی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: شرایط نگهداری محصول روی بسته‌بندی آن باید درج شود و برای حفظ سلامت محصول، فروشندگان نیز باید به این شرایط توجه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار