مدیرکل گمرک استان بوشهر:

کاهش 17 درصدی واردات در گمرک استان بوشهر

پورحیدر: طی شش ماه نخست امسال 834 هزار تن کالا به ارزش حدود یک‌میلیارد و 623 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن یک و از لحاظ ارزش 17 درصد کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 23 October 2015
تابناک بوشهر: احمد پورحیدر با بیان اینکه استان ساحلی بوشهر در حوزه تجارت دریایی جایگاه مهمی دارد اظهار داشت: از 10 شهرستان این استان 8 شهرستان ساحلی است که امکانات ویژه‎‌ای برای فعالیت‌های دریایی از جمله بازرگانی دریایی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون 13 گمرک در استان بوشهر مستقر شده تصریح کرد: این اداره‌ها در شهرهای مختلف این استان تاسیس شده که خدمات ویژه‌ای به صادرکنندگان و وارد کنندگان کالاها ارائه می‌دهند.

مدیرکل گمرک استان بوشهربا بیان اینکه درنیمه نخست امسال رشد 20 درصدی در صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر رقم خورد بیان کرد: در این مدت 13 میلیون و 663 هزار تن کالا شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی‌، روغن پایه تصفیه اول، نرمال پارافین، الکیل بنزن خطی، انواع ماهی، سیمان ومواد معدنی  از استان بوشهر صادر شد.

پورحیدر درآمد گمرک استان بوشهر در شش ماه نخست امسال را یک‌هزار و 100 میلیارد تومان دانست و گفت: امسال سهم کسب درآمد از گمرک استان بوشهر را یک‌هزار و 980 میلیارد تومان تعیین کرده‌اند که با برنامه‌ریزی انجام شده فراتر از این رقم می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: سال قبل درآمد گمرک استان بوشهر یک‌هزار و 200 میلیارد تومان تعیین شد که به سه‌هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرکل گمرک استان بوشهر بااشاره به واردات خودرو از گمرکات استان افزود: سال قبل 3 هزار دستگاه خودرو سواری از گمرک استان بوشهر ترخیص شد که در نیمه نخست امسال نیز 2 هزار و 500 خودرو ترخیص شده است.

پورحیدر از کاهش واردات کالا از گمرک استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: طی شش ماه نخست امسال 834 هزار تن کالا به ارزش حدود یک‌میلیارد و 623 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن یک و از لحاظ ارزش 17 درصد کاهش نشان می‌دهد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار