کد خبر: ۵۰۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷ 28 September 2017

تابناک / مراسم سوگواری ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور ورزشکاران استان گیلان در سالن تختی مجموعه ورزشی عضدی رشت برگزار شد.

 مراسم سوگواری ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) امروز و به همت جامعه ورزشی استان گیلان در سالن تختی مجموعه ورزشی عضدی رشت برگزار شد.

نام امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) بر زبان ورزشکاران در میادین مختلف ورزشی، رمز موفقیت آنان بوده و این قبیل اقدامات به عنوان الگوهای رفتاری جوانان و نوجوانان به شمار میرود.

حجت الاسلام و المسلمین علی کریمیان در این مراسم ضمن تبیین علل وقوع وقایع عاشورا اظهار داشت: دشمنان خارجی، منافقان زیرک و افراد ساده لوح جامعه سبب شهادت امام حسین (ع) شدند.

استاد دانشگاه‌های استان گیلان تصریح کرد: ما شعار "هیهات من الذله" را زیاد شنیده‌ایم اما فقط شنیدن این شعار مهم نیست بلکه باید بررسی کنیم تا دریابیم چه چیز سبب بروز وقایع عاشورا شد.

وی با اشاره به اهمیت تلاش برای ادامه حیات افزود: همه ما باید برای زنده بودن تلاش کنیم اما استکبارستیزی، مقابله با دشمن و زیر بار زور نرفتن امری است که تمام دنیا آن را دوست دارند و حاضرند با از دست دادن جانشان آن را به‌دست آورند.

استاد دانشگاه‌های استان گیلان اعلام کرد: دشمن روحیات مردم کوفه را شناخت و آنان را سر دو راهی قرار داد و متوجه شد ذلت را به مقاومت ترجیح می‌دهند و از عدم ریسک پذیری آنان استفاده کرد.

کریمیان عنوان داشت: دشمن خیال کرده است که امروز ایران کوفه و مسئولان ما همچون مسئولان کوفه هستند اما باید چشمان خود را باز کند و جوانانی مانند شهید حججی را ببیند.

وی با اشاره به تشییع با شکوه شهید مدافع حرم محسن حججی ابراز داشت: مردم و مسئولان این جامعه با حضور پرشور در مراسم تشییع شهید حججی پیام استقامتشان را به گوش دشمنان رساندند.

کریمیان گفت: ورزشکاران گیلانی که همواره به امام علی (ع) اقتدا کرده و امام حسین (ع) را نماد رادمردی و جوانمردی می‌دانند، شایسته است با الگو گرفتن از این نعمات الهی سعی در تزکیه نفس کرده و در میادین ورزشی علاوه برقهرمان ورزشی، قهرمان اخلاق باشند و همواره با خلق و خوی شایسته، پیرو امام حسین (ع) بودن را نشان دهند.

به گزارش تسنیم، مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان به همت جامعه ورزش و جوانان استان گیلان و با حضور مصطفی سالاری استاندار گیلان و جمعی از مدیران استان گیلان برگزار شد.

در پایان این مراسم ورزشکاران و مسئولان استان گیلان با الگو گرفتن از سیره امام حسین (ع) و در راستای حفظ و تقویت فرهنگ اقامه نماز، به برپایی نماز جماعت پرداختند.

گزارش و عکس: علی دارا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار