قارچ سمی در فارس 4کشته و 33 مسموم بر جای گذاشت

تعداد مسموم شدگان قارچ‌های کوهی مراجعه کننده به مراکز درمانی فارس به ۳۳ نفر رسید.
کد خبر: ۶۰۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 19 May 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شمار مسمومان مصرف قارچ سمی در فارس به ۳۳ نفر رسیده و ۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
عبدالرسول همتی افزود: از این تعداد ۹ نفر در بیمارستان نمازی شیراز بستری هستند و یک نفر نیز به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی در انتظار پیوند کبد است.
بیمارستان نمازی شیراز تنها مرکز ارائه دهنده خدمات پیوندی کبد در کشور است .
وی ادامه داد: افراد مسموم ۱۳ نفر از فارس، ۳ نفر از لرستان، ۶ نفر از زنجان، ۱۰ نفر از کرمانشاه و یک نفر از آذربایجان غربی هستند که به بیمارستان علی اصغر شیراز مراجعه کرده اند.
وی با بیان این که اختلال سلول‌های مغزی و آسیب شدید به کبد و کلیه‌ها از عوارض استفاده از قارچ‌های کوهی است به شهروندان توصیه کرد: از مصرف قارچ‌های فله‌ای، خودرو و طبیعی خودداری کنند چرا که قارچ‌های سمی از نظر ظاهری تفاوتی با قارچ‌های معمولی که در بازار عرضه می‌شوند ندارند، ولی سطح مسمومیت آن‌ها بسیار بالا است و جان افراد را تهدید می‌کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر این که شهروندان تنها از قارچ های بسته بندی شده با برند های معتبر و دارای تاریخ مصرف استفاده کنند ، گفت:علائم مسمومیت با قارچ‌ها مانند هر مسمومیتی تهوع، استفراغ، دل درد، سرگیجه و بی خوابی است اما در موارد شدیدتر می تواند منجر به مرگ فرد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار