معنای عید خویشتن شناسی است

خطیب نماز جمعه ساری: معنای کلمه عید در اسلام را بازگشت انسان به خود و خویشتن شناسی دانست و افزود: هر کجا که روز خدا باشد و مردم به انسانیت خود بازگردند آن روز، روز عید است.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 24 September 2015
 به گزارش تابناک مازندران  حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه نماز عید قربان در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستانضمن تبریک این عید به مسلمانان جهان، گفت: در اسلام چهار عید با ارزش و دارای جایگاه بالا نزد خداوند قرار دارد که هر مسلمانی از این اعیاد بهره‌گیری کند، به بالاترین درجات نزد پروردگار الهی در عرش می‌رسد.
وی، معنای کلمه عید در اسلام را بازگشت انسان به خود و خویشتن شناسی دانست و افزود: هر کجا که روز خدا باشد و مردم به انسانیت خود بازگردند آن روز، روز عید است.
یوسف پور با دعوت مومنان و نمازگزاران به تقوای الهی، تصریح کرد: امیدواریم هر روز زندگانی انسان عید باشد و برای دست‌یابی به این مهم باید بنده خدا بود و از ظلم و دروغ دوری کنیم.
 خطیب نماز عید سعید قربان با بیان اینکه مطالعه زندگانی ائمه اطهار(ع) و انبیا الهی از سوی آحاد جامعه ضروری است، گفت: باید با درس آموزی از سیره امامان معصوم(ع) بتوانیم در تاسی از منش این بزرگواران برای زندگانی خود بهره‌گیری کنیم.
امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه به لطف خداوند و حمایت همه‌جانبه مردم، دشمن به کوچک‌ترین خواسته‌های شوم خود دست نیافت، ادامه داد: برخلاف تفکرات دشمن، ایران اسلامی مقاوم‌تر شد و به جایگاه رفیع و غیرقابل شکست رسید.
 یوسف پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در کنگره عظیم حج، افزود: در این کنگره عظیم و تاریخی، ایشان همگان را به وحدت، همدلی و دوری از نفاق بین کشورهای اسلامی دعوت کردند.
وی با بیان اینکه حاجیان به درجه رفیع الهی نائل آمدند، از آنان خواست در بازگشت از تجمل گرایی و خرید اشیا غیرضرور خودداری و اطعام را به نیازمندان و فقرا بدهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار