صنایع دستی بی کیفیت در بازارچه های نوروز جایی ندارد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فارس از برپایی بازارچه‌های فروش و نمایش صنایع‌دستی در ایام نوروز خبر داد و گفت: فروش صنایع‌دستی بی‌کیفیت در بازارچه‌های نوروزی فارس ممنوع است.
کد خبر: ۱۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷ 03 March 2015

به گزارشروابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، زهرا الحمدی با اشاره به اینکه ایام نوروز با توجه به حضور میلیونی مسافران و گردشگران در استان فارس فرصت مناسبی جهت معرفی، نمایش و عرضه و فروش تولیدات و محصولات صنایع‌دستی استان است، اظهار داشت: در کنار تمام اماکن تاریخی، فرهنگی قابلیت‌دار که مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد بازارچه‌های عرضه، فروش و نمایش صنایع‌دستی در سطح استان در ایام نوروز راه‌اندازی می‌شود.

وی هدف از برپایی این بازارچه‌ها را در ایام مختلف سال و به‌ویژه نوروز فروش بیشتر و افزایش سهم بازار، برقراری ارتباط با جامعه و مصرف‌کنندگان، پایدار نمودن اشتغال مولد موجود در صنایع‌دستی، فراهم آوردن زمینه‌های رقابت سالم در ارتقای کمی و کیفی صنایع‌دستی، حذف واسطه‌های نامتعارف بازار، معرفی تولیدات افزایش درآمد هنرمندان دانست.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فارس گفت: در این بازارچه‌ها با نظارت دقیق و مستمر کارشناسان و ناظران، تولیدات اصیل و بومی صنایع‌دستی استان متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خاص هر شهرستان در معرض نمایش و فروش قرارگرفته و از عرضه کالاهای صنایع‌دستی غیربومی، خارجی و یا بی‌کیفیت ممانعت به عمل می‌آید.

الحمدی با اشاره به قیمت تمام‌شده محصولات صنایع‌دستی تصریح کرد: ازآنجاکه گران بودن مواد اولیه تولیدات صنایع‌دستی و سایر هزینه‌های جانبی و زمان‌بر بودن تولید منجر به بالا رفتن قیمت نهایی محصولات دستی می‌گردد اما باسیاست‌های حمایتی سازمان از صنعتگران و با نظارت ناظرین قیمت‌گذاری‌ها به‌ویژه در بازارچه‌های نوروزی تعدیل می‌شود تا امکان خرید برای اقشار مختلف فراهم آید.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی فارس در ادامه به حضور صنعتگران و تولیدکنندگان شاخص و برتر صنایع‌دستی در بازارچه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: صنعتگرانی که دارای نشان‌های خاص ملی و مهر اصالت یونسکو در صنایع‌دستی می‌باشند در اولویت قرار داشته و فضای نمایشگاهی و فروش صنایع‌دستی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد نیز صنعتگرانی که دارای پروانه تولید از سوی این اداره کل می‌باشند موردحمایت بوده و غرفه‌هایی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

الحمدی همچنین به دستورالعمل برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: بر اساس این دستورالعمل کیفیت و مرغوبیت کالاها و قرار داشتن در رشته‌های مصوب صنایع‌دستی، تنوع محصولات عرضه‌شده در بازارچه‌ها، برپایی بازارچه‌ها در شهرستان‌ها و مراکز تاریخی و تفریحی پرتردد مورد تأکید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار