نقش نهضت سوادآموزی در گسترش و ایجاد عدالت آموزشی برکسی پوشیده نیست

استاندار مرکزی گفت:تشکیل نهضت سوادآموزی از جمله نهادهای انقلابی بود که در گسترش و ایجاد عدالت آموزشی نقش بسیار مهمی را ایفا کرد.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 27 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه درجلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان مرکزی که به مناسبت هفته سوادآموزی در چهل و دومین سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی برگزار شد با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در هفتم دی ماه ۱۳۵۸ افزود: نتایج وآثار تشکیل نهضت سود آموزی به عنوان یک نهاد انقلابی تأثیرگذار، در سطح جامعه برهیچ کس پوشیده نیست.
وی یادآورشد: امروزه تعداد بی سوادان بسیارکم و جذب آنان مشکل است بنابراین همه ی دستگاه های عضو شورای پشتیبانی باید در این راه همواره با تمام ظرفیت ها حوزه سوادآموزی را یاری کنند .
" بهرام حسین آبادی" مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم با تبریک هفته سوادآموزی، تأثیر نهضت سوادآموزی در این چهل و دو سال را بسیار مثبت خواند و گفت: ارتقاء سطح سواد کشور به واسطه فعالیت های شبانه روزی همکاران در حوزه سوادآموزی اتفاق افتاده است به نحوی که نرخ باسوادی استان در گروه سنی۱۰-۴۹ سال از ۵۴ درصد در زمان انقلاب به بیش از ۹۸درصد در سال جاری رسیده است.
وی افزود: نهضت سوادآموزی در ۷ دیماه سال ۱۳۵۸ به فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که در مناطق محروم به مدرسه دسترسی ندارند، تشکیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار