افت کلاس‌ های آموزش خوشنویسی

استاد خوشنویسی همدان با تاکید بر اینکه در حال حاضر کلاس ‌های آموزشی هنر خوشنویسی همدان افت داشته است، گفت: با وجود استعدادهای خوب، تعداد علاقمندان و هنرجویان این هنر کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱ 04 March 2015

استاد خوشنویسی همدان با تاکید بر اینکه در حال حاضر کلاس ‌های آموزشی هنر خوشنویسی همدان افت داشته است، گفت: با وجود استعدادهای خوب، تعداد علاقمندان و هنرجویان این هنر کاهش یافته است.

به گزارش فارس؛ احمد تیموری در با بیان اینکه خوشنویسی هنری قدسی است، اظهار داشت: این هنر در برخی کشورها هم وجود داشته اما در ایران به خصوص خط نستعلیق جایگاه خاصی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی تأسیس انجمن خوشنویسان در کشور نیز ترویج خط نستعلیق بوده است، گفت: گرچه سایر خطوط هم نزد هنرمندان در جایگاه و مقام خوبی قرار دارند اما خطوط نستعلیق بیشتر به دلیل حفظ و اشاعه میراث فرهنگی آموزش داده می ‌شوند.

این استاد مطرح خوشنویسی همدان افزود: خوشنویسی هنری است که امروزه در جامعه ایران جایگاه خود را شناخته و علاوه بر تأثیر عاطفی و قلبی مردم، برداشت های معنوی، عرفانی و اخلاقی قابل توجهی نیز از آن صورت می‌ گیرد.

وی ابراز داشت: توجه ویژه به این هنر فاخر می ‌تواند تأثیر بسزایی در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور و سلامت جامعه داشته باشد.

تیموری در ادامه با بیان اینکه باید برگزاری جشنواره خوشنویسی «بابا طاهر» در همدان را به فال نیک گرفت، افزود: این حرکت فرهنگی توانست با هزینه ‌ای بسیار کم تاثیرات مثبت زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز احداث ساختمان انجمن خوشنویسان همدان و تقدیر از دست ‌اندرکاران تحقق این امر گفت: با توجه به اینکه نیت همگان در این رویداد خیر، ارتقای سطح فرهنگ شهر است می‌ طلبد در ادامه راه نیز همکاری و همدلی لازم صورت گیرد.

این هنرمند پیشکسوت خوشنویسی همدان با اشاره به حضور استاد امیرخانی در جمع هنرمندان همدانی گفت: استاد غلامحسین امیرخانی یکی از چهره‌ های ماندگار و شاخص خوشنویسی ایران است که حضور ایشان در این شرایط سنی و جسمانی قابل تقدیر و ارزنده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کلاس‌ های آموزشی هنر خوشنویسی همدان افت داشته است، افزود: با وجود استعدادهای خوب، تعداد علاقمندان و هنرجویان این هنر کاهش داشته است.

تیموری با بیان اینکه دلایل متعددی می‌ توان برای این وضعیت برشمرد، گفت: بسیاری از فارغ ‌التحصیلان برجسته و مدرسان جوان ما که در جشنواره‌ های متعددی از جمله جشنواره بابا طاهر مقام کسب کرده‌ بودند کنار گذاشته شده‌اند و یا از آنان به نحو شایسته ‌ای استفاده نمی‌ شود.

وی که در حال حاضر مشغول به تدریس خوشنویسی در دانشکده هنر و معمار ی همدان است؛ ادامه داد: اگر قرار باشد ساختمان، امکانات و هزینه داشته باشیم ولی در عمل خروجی نداشته باشد، بی ‌فایده خواهد بود.

این هنرمند خوشنویسی گفت: البته تلاش دست‌ اندرکاران تاکنون قابل تحسین بوده اما باید طرح و برنامه‌ ریزی دقیقی برای استفاده از ظرفیت ‌های موجود نیز داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار