مناسبت‌های دفاع مقدس نماد وحدت است/ این مناسبت می تواند عامل موثری برای ارتقا هویت فرهنگی کشور و استان قرار گیرد

استاندار مرکزی گفت: مناسبت‌های ملی به ویژه مناسبت‌های دفاع مقدس نماد وحدت است.
کد خبر: ۱۰۳۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵ 11 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی افزود: این ویژگی‌ها در هر مناسبتی وجود ندارد بنابراین می‌تواند عامل موثری برای شکل‌گیری و ارتقا هویت فرهنگی کشور و استان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه نباید این فرصت‌ها مورد غفلت قرار گیرد یادآورشد: برای استفاده از این فرصت‌ها باید همه دستگاه‌های اجرایی ظرفیت خود را به صورت هم‌افزا به میدان بیاورند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه آموزش و پرورش در گرامیداشت آیین‌های تاریخی نقش کلیدی دارد گفت: باید از ظرفیت این مجموعه برای گرامیداشت مناسبت‌های تاریخی چه در حوزه دفاع مقدس، ملی، مذهبی و منطقه‌ای استفاده شود.
وی با اشاره به تجلیل از مناسبت‌های تاریخی اظهار داشت: مناسبت‌های تاریخی چه در حوزه دفاع مقدس، ملی، مذهبی و منطقه‌ای اگر تجلیل نشود و به شخصیت‌های موثر در جریانات مرتبط با این مناسبت‌ها مثل مناسبت‌های دفاع مقدس و مناسبت‌های انقلاب، تا زمانی که خود آنها حضور دارند و یا همراهان، همرزمان و خانواده‌ها هستند پرداخته نشود معتقد هستم در نسل‌های بعدی انکار می‌شوند و یا ظرفیت فرهنگ‌ساز یا هویت‌ساز آنها از بین می‌رود.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در استان به خصوص مدیرانی که به تازگی منصوب شده‌اند، با نگاه انقلابی و نگاه ارزشی مسائل را دنبال می‌کنند باید کمک کنند که حداکثر هم‌افزایی و همگرایی در این فعالیت‌ها و مناسبت‌ها انجام شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: آموزش و پرورش در این مناسبت‌ها نقش کلیدی دارد و قشری که پیش از همرزمان شهدا و ایثارگران نقش بسزایی دارند نوجوانان، جوانان و دانش‌آموزان هستند که باید این نگاه‌ها و ارزش‌ها به آنها منتقل شود و بعد از دوره نسبتا موثر نیمه‌تعطیل خوشبختانه فضا برای آموزش حضوری به شکل گذشته شکل گرفته است بنابراین باید از همه ظرفیت‌های آموزش و پرورش به اشکال ویژه استفاده شود و نقاط ضعفی که وجود داشته با نگاه انقلابی که مدیران جدید دارند تقویت شود.
مخلص‌الائمه اضافه کرد: باید به هر شکل ممکن از همه ظرفیت‌ها، تجارب و ابزارها استفاده کرد تا آموزش و پرورش بتواند نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار