نماینده فومن: مردم می‌توانند درباره خُرده پول‌های کارت‌های هدیه شکایت کنند

کد خبر: ۱۰۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 03 October 2015
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با شکایت مردم به کمیسیون اقتصادی به وضعیت خرد پول‌های باقی مانده در کارت‌های هدیه بانک‌ها رسیدگی می‌شود.

ناصر عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، گفت: بانک‌ها به ازاء ارائه خدمت، هزینه دریافت می‌کنند و این کار در حکم تخلف محسوب نمی‌شود. دریافت کارمزد توسط بانکی غیر از بانک صادر کننده کارت هدیه نیز از این قاعده تبعیت می‌کند.
 
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس اخذ کارمزد از کارت هدیه را زورگیری و کلاه‌برداری بانک‌ها ندانست و افزود: اینکه بانک‌ها هیچ تدبیری برای پرداخت مبالغ خرد باقی مانده در کارت‌های هدیه نکرده‌اند، تخلفی است که باید توسط مالکان کارت‌های هدیه پیگیری شود؛ به بیان روشن‌تر مالک کارت هدیه برای دریافت مبلغ کمتر از 1000 تومان باید به بانک عامل مراجعه کند و از بادجه پول خردش را طلب کند و بانک‌ها نیز باید با پیش‌بینی پول خرد در بادجه‌های خود به فکر حل این شائبه باشند.
 
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در پیشنهادی دیگر گفت: نظام بانکی باید از طریق سازوکارهایی از مالکان کارت‌های هدیه یا حساب‌های مجهول‌الهویه اجازه بگیرد خرد پول تَه حساب‌شان را برای انجام امور خِیر در حساب ویژه‌ای تجمیع می‌کند و برای مصرف در این قبیل امور، هزینه می‌کند در این صورت تکلیف میلیاردها تومان پول خرد پراکنده در حساب‌های مجهول‌الهویه یا کارت‌های هدیه در قالب این حساب روشن خواهد شد و شائبه نارضایتی مشتریان بانک‌ها از بین می‌رود.
 
عاشوری در عین حال با طرح این شائبه که اگر بانک‌ها برای در تملک گرفتن خرد پول‌های باقی مانده در کارت‌های هدیه، ساز و کار طراحی کرده‌اند، گفت: اگر بانک‌ها با برنامه‌ریزی قبلی در پی مال‌اندوزی و زدن جیب مردم از طریق کارت‌های هدیه باشند، باید جلوی این تخلف محرز را گرفت.
 
وی متذکر شد: اگر مالکان کارت‌های هدیه پس از مراجعه به بانک‌ها جواب نگرفتند می‌توانند به مراجع قانونی مراجعه کنند و با تنظیم شکایت و ارائه آن به کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر مسئله شوند، در این صورت کمیسیون می‌تواند با دعوت از کارشناسان و مدیران بانکی این مسئله را به صورت عمده مورد رسیدگی قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار