استانداردسازی تاسیسات گردشگری استان مرکزی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ۱۰ واحد از تاسیسات گردشگری استان استانداردسازی شدند و تا پایان سال تمامی متقاضیان استانداردسازی می شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳ 20 September 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، حسن حسینی با تاکید بر اینکه استانداردسازی تاسیسات گردشگری نقش ویژه‌ای در توسعه صنعت توریسم دارد افزود: بزودی کلیه تاسیسات گردشگری این استان شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر ، اقامتگاههای سنتی و بوم گردی و سفره‌خانه‌های سنتی مشمول گواهینامه استانداردسازی می‌شوند.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآورشد: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجباری تاسیسات گردشگری روند کار قدری با تاخیر روبرو شد و هم اکنون مجددا روند کار سرعت گرفته و تا کنون ۱۰ واحد از تاسیسات گردشگری استان بر اساس دستورالعمل استانداردهای ملی و بین المللی ارزیابی شده و موفق به دریافت گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری شده‌اند و همچنین درحال حاضر ۵ واحد اقامتی نیز در چرخه استانداردسازی قرار گرفته است.
او با اشاره به اینکه بیش از ۲۷۳ واحد تاسیسات گردشگری در استان فعال هستند افزود: به زودی تاسیسات گردشگری استان شامل؛ هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی در طرح تطبیق استاندارد کشوری قرار می‌گیرند و در مراحل بعدی نیز دیگر تاسیسات گردشگری همچون سالن‌های پذیرایی و رستورانها و در نهایت دفاتر خدمات گردشگری در این طرح قرار می‌گیرند.
حسینی اضافه کرد: استان مرکزی دارای ۱۷ هتل و ۲ هتل آپارتمان، ۴ مهمانپذیر ، ۲۸ اقامتگاه بوم‌گردی و ۵۲ خانه مسافر که همه آن‌ها در چرخه استانداردسازی قرار گرفته اند که ارزیابی آنها و تطبیق دادنشان با استانداردها می‌تواند در توسعه گردشگری استان بسیار موثر واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار