آغاز نسبی کاهش دمای هوای خراسان رضوی از جمعه

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی از آغاز روند کاهش نسبی دمای هوا در سطح استان خراسان رضوی از روز جمعه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ 18 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، زهرا آهنگرزاده با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی; تا اواخر هفته جاری در اکثر نقاط استان جوی به نسبت پایدار مستقر خواهد بود لذا کماکان انباشت آلاینده‌های جوی و کیفیت هوای ناسالم در شهرهای بزرگ و صنعتی استان از جمله در شهر مقدس مشهد پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی در ادامه گفت: بتناوب شاهد افزایش ابرناکی، در نواحی مستعد تشکیل مه و کاهش دید نیز خواهیم بود که در روز جمعه در نواحی مرتفع شمال استان احتمال بارش پراکنده و بویژه در نواحی بادخیز شرق استان افزایش سرعت باد دور از انتظار نمی‌باشد. همچنین از روز جمعه روند کاهش نسبی دما در استان آغاز خواهد شد.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا پنجشنبه را صاف همراه با مه صبحگاهی، با هوای ناسالم و غبارآلود، از بعداز ظهر وزش باد و بتدریج افزایش ابر پیش بینی کرد.

آهنگرزاده بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۱- درجه سلسیوس سردترین و سبزوار با بیشینه دمای ۱۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی در شهر مقدس مشهد بین ۲- و ۸ درجه سلسیوس گزارش شده است. بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی بجستان ۳۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار