آغاز به کار چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر/ حضور خراسان رضوی با سه نمایش

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از امروز شنبه اول بهمن ۱۴۰۱ با حضور ۹۹ گروه نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی در حالی آغاز می شود که سه تئاتر از خراسان رضوی در این جشنواره حضور دارد.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ 21 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، جواد روشندل مسول گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در این دوره تئاتر "الهه سنگ" به کارگردانی عبدالکریم مشورتی و نویسندگی فرشید تمری از شهرستان خواف برگزیده جشنواره تئاتر استانی و همچنین جشنواره تئاتر منطقه ای فجر بوده که موفق به حضور در چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شده است و امروز عصر در تالار دکتر ناظرزاده تهران به نمایش درمی آید.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایش "آهوان" از مشهد به کارگردانی محمد جهان پا و نویسندگی مهدی سیم ریز منتخب دوازدهمین دوره از جشنواره تئاتر صاحبدلان بوده که در چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافته است که یکشنبه دوم بهمن ماه در تالار مولوی تهران به نمایش درخواهد آمد.

روشندل افزود: نمایش "ایرانیان" به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری از مشهد نیز به صورت مستقیم در جشنواره بین المللی تئاتر فجر شرکت کرده است که روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در تالار وحدت تهران به اجرا در می آید.

مراسم افتتاحیه چهل‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عصر امروز شنبه اول بهمن‌ ماه خواهد بود و این مراسم میزبان معرفی هنرمندان برگزیده در بخش‌های رادیو تئاتر، نمایشنامه‌نویسی و بخش پژوهش این دوره از جشنواره است.

مراسم بزرگداشت مرحوم سعید تشکری نمایشنامه‌ نویس و داستان نویس قوچانی مقیم مشهد و مرحوم علی سلیمانی بازیگر شناخته‌ شده تئاتر نیز همزمان با افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار