پرتو درمانی، بزرگترین دغدغه بیماران سرطانی خراسان شمالی

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: بزرگترین دغدغه این بیماران در استان، پرتو در مانی می باشد، این در حالی است که نیمی از این افراد باید پرتو درمانی شوند.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 11 October 2015

سید حمید حریری در گفتگو با تابناک خراسان شمالی گفت: در حال حاضر، هزار و 270 بیمار سرطانی در استان وجود دارد که از این تعداد 495 نفر زن ، 72 کودک زیر 17 سال و مابقی مرد می باشند.

وی تصریح کرد: شایع ترین سرطان در استان، سرطان پستان در بانوان می باشد که آمار بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است و هم اکنون بیش از 190 نفر مبتلا به این بیماری تحت حمایت انجمن هستند.

حریری توضیح داد: متاسفانه بیمه نیز نتوانسته است مشکل داروی بیماران سرطانی را حل کند زیرا این داروها بسیار گران هستند و با وجود حمایت 80 درصدی بیمه، باز هم پرداخت باقیمانده هزینه ها برای برخی افراد بسیار سنگین است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: این انجمن در حد توان برای حل مشکل بیماران سرطانی ورود پیدا کرده است اما مشکلات بیماران آنقدر زیاد است که از توان ما خارج شده است.

وی خواستار ورود خیران به این عرصه شد و اظهار کرد: هزینه های بالای پرتو‌ درمانی یکی دیگر از مشکلات بیماران سرطانی است و با توجه به اینکه هنوز در استان دستگاههای شتاب دهنده خطی وجود ندارد، بیماران مجبور هستند برای پرتو درمانی به استانهای دیگر مراجه کنند، این در حالی است که بیش از نیمی از این افراد نیازمند پرتو درمانی هستند.

حریری خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماران به علت بالا بودن هزینه ها از ادامه پرتو درمانی منصرف می شوند و کار درمان را رها می کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی در استان، مجهز نیستند و حتی پاسخگوی درصد کمی از مشکلات بیماران سرطانی نمیباشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار