یک صادر کننده ممتاز و 7 صادرکننده نمونه کشوری سهم آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی بعد از تهران با کسب رتبه دوم 16 درصد تعداد صادرکنندگان کشوری را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 21 October 2015

به گزارش تابناک تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، حسین نجاتی اظهار داشت: مجتمع غذائی شیرین عسل به عنوان صادرکننده ممتاز کشوری و شرکت‌های مهر اصل، گروه صنعتی نجاتی، شکوه بناب، صنعتی داداش برادر (شونیز)، مجتبی بناب، شرکت داداش برادر (آیدین) و آیسان خزر نیز به عنوان صادرکنندگان نمونه ملی در سال 94 انتخاب شدند.

وی ادامه داد: ارزش صادرات، روند رشد صادرات، گستردگی و ماندگاری در بازارها، دارا بودن دفتر نمایندگی و فروش در بازارهای هدف، ثبت بین‌المللی برند بنگاه و محصول، ثبت داخلی برند، دارا بودن استانداردهای بین‌المللی کیفی و مدیریتی و عضویت در اتحادیه و تشکل‌های صادراتی ملی و استانی از جمله معیارهای انتخاب این شرکت‌ها بوده است.

نجاتی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی در مقام سربازان جبهه اقتصادی در حال جانفشانی هستند، اظهار داشت: این اعداد و ارقام ثابت کرد روند رو به رشد کشور به خصوص آذربایجان‌شرقی در حال شکل‌گیری است و در این مسیر از هر کمک و مساعدتی به واحدهای تولیدی و صنعتی دریغ نخواهد شد.

نجاتی با اشاره به رقم 220 میلیون دلاری میزان صادرات شرکت‌های منتخب تصریح کرد: این رقم و مجموع صادرات کل استان در زمان تحریم اتفاق افتاده حال آنکه بعد از دوران تحریم منتظر اعداد چند برابری باید بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار