کانون های مساجد فارس رتبه بندی شدند

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس از پایان طرح سطح بندی یک هزار و ۱۶۰ کانون در این استان خبر داد و گفت: سرانه کانون ها در نیمه دوم سال جاری بر اساس این درجه بندی پرداخت می شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 21 October 2015
تابناک فارس به نقل از شبستان:رضا باقری، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس از پایان طرح سطح بندی یک هزار و ۱۶۰ کانون در این استان خبر داد و گفت: این طرح به منظور نظارت بر فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس از 11 مهر آغاز شد که کارشناسان دبیرخانه طی تماس های تلفنی و بازدید های حضوری کانون های مساجد را مورد ارزیابی قرار دادند و طرح مذکور امروز 28 مهر به پایان رسید.
 
وی با بیان اینکه سرانه کانون ها بر اساس این درجه بندی پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: در قالب طرح سطح بندی کانون های مساجد به درجه های یک، ۲، سه و راکد تقسیم بندی می شوند که این سطح بندی قابل تغییر است و مدیران کانون های مساجد می توانند براساس شاخص ها به ارتقای سطح فعالیت های خود بپردازند.
 
باقری افزود: از نیمه دوم سال جاری هر کانون درجه یک سرانه 10 میلیون ریالی، درجه 2 سرانه هفت میلیون ریالی، درجه سه نیز سرانه چهار میلیون ریالی دریافت خواهند کرد و کانون های مساجدی هم که تلاشی برای خروج از رکود انجام ندهند، سلب امتیاز شده و سرانه ای به آنها تعلق نمی گیرد.
 
 سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس با اشاره به روند اجرای این طرح در این استان ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی کارشناسان این دبیرخانه، گفت: هر یک از کارشناسان دبیرخانه تعداد 150 کانون را در تماس های تلفنی و نیز بازدید های حضوری ضمن دریافت مشخصات مربوط به مدیران کانون ها، اطلاعات مربوطه را در سایت برنامه ریزی ستاد عالی ثبت کردند.
 
باقری با اشاره به شاخص های سطح بندی کانون های مساجد، تاکید کرد: نوع کانون، تعداد اعضای خواهر و برادر کانون، تعامل با امام جماعت و متولیان مسجد، فعالیت های آموزشی، میزان فعالیت کانون در هفته، فعالیت خانه نور و اجرای طرح تلاوت نور از شاخص هایی بود که مورد ارزیابی قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: کانون های مساجد فارس از نظر فعالیت های فرهنگی و هنری، کتاب و کتابخانه، برخوردار بودن از رابط خواهر، میزان جذب جوانان، تفاهم نامه، برخورداری از تابلو و فضای مستقل، مستند سازی، فعالت های مجازی، تولیدات فرهنگی نیز سطح بندی شدند.
 
 سرپرست نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس همچنین خلاقیت و نوآوری، تعامل کانون با مدارس و خانواده اعضا، کارآفرینی فرهنگی، هسته های پژوهشی و جذب امکانات و مشارکت های مردمی را از دیگر شاخص های مورد ارزیابی در طرح سطح بندی عنوان کرد.
 
خاطرنشان می شود، بیش از یک هزار و 160 کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری، روستایی و عشایری استان فارس در حال فعالیت هستند که به انواع عمومی، تخصصی، دانشگاهی، مصلی، خانه های نور، خانه های دیجیتال، زندان و سایر تقسیم بندی می شوند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
سیدجوادسعادتی کانون فرهنگی شهیدمیرباقری حسینیه امام صادق ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
بسارخوب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
به نظر بنده هم کار بسیار خوبی هست
مجتبی بهمنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
با سلام کانون ما هم فعالیت های خوبی دارد منتها گزارشی ارسال نمیکند که حتی چند طرح استانی و کشوری است اگرامکان دارد به ما سربزنید سپاس از فسا کانون فرهنگی هنری مسجد امام محد باقر (ع)
محمد صادق اسدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
اینجانب از جناب آقای باقری سرپرست محترم دبیرخانه به خاطر اجرای طرح خوبشان تقدیر و تشکر می نمایم طرح بسیار عالی است
یونس رنجبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
سلام
چگونه میشود از رتبه کانون
که برای او ثبت شده باخبر شوی
یونس رنجبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
سلام
آیا اعضای کانون هم دارای کارت شناسایی هستن
یونس رنجبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
سلام
ایا برای ساخت و یا تعمیر مسجد میشود از دبیرخانه مساجد هم درخواست شود
لطفا راهنمایی کنید
حسین قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
والله کانون واقعا سخت است
کار فرهنگی همون جور که از اسمش مشخصه باید فرهنگ و باورهای افراد را تغییر و بعد تثبیت کنی.خوب این کار واقعا زمان بر است یعنی با وضعیت امروز اگر افق 5 ساله برای کانون تعریف نکنی نمی تونی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری جلو بری.
خوب اول انسان باید بداند بعد به دیگران باورهاش را منتقل کند.
خوب رتبه بندی خوبه ولی باید شاخص ها و معیارها مشخص شود.
کانون شهید دستغیب فسا
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار