تابناک هرمزگان- در دیدار عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و داریوش امانی، معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گام دوم روند اجرای تفاهم نامه همکاری دو سازمان برای احداث 110 کیلومتر جاده برون شهری و برنامه ریزی و اولویت بندی اقدامات اجرایی در سال 1403 مورد قرار بررسی گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲ 13 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان از قشم//  عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در این نشست بیان داشت: توسعه جاده های جزیره به منظور افزایش ایمنی شهروندان و ارتقای صنعت گردشگری یکی از ملزومات مهم است که در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و استفاده از بودجه ملی در کنار بودجه سازمانی، روند بهسازی جاده ها را سرعت ببخشیم.
پیغامی تصریح کرد: توسعه جاده های غرب جزیره و اصلاح راه های روستایی به منظور دستیابی به توسعه متوازن در جزیره یکی از اهداف اصلی این تفاهم نامه می باشد
داریوش امانی نیز در بخش دیگر از نشست ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در راستای ایمن سازی جاده ها، اظهار داشت: افزایش ایمنی و بهسازی راه های جزیره موجب شده در نوروز امسال با وجود ورود گسترده گردشگران به جزیره هیچگونه تصادف منجر به فوتی در جاده های اصلی به وقوع نپیوندد.
سعید اکبریان معاون فنی و زیربنایی سازمان نیز در بخش دیگری از جلسه گفت: پیش از این تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای تعریض و احداث 110 کیلومتر جاده برون شهری طی سه سال منعقد شده بود.
به گفته اکبریان، اصلاح نقاط حادثه خیز نیز بخشی از این تفاهم نامه می باشد که تاکنون 5 نقطه که در برخی از آنها مثل سه راهی پی پشت تصادف های منجر به فوت رخ می داد، اصلاح شده است.
وی یادآور شد: ایمن سازی محور اصلی قشم تا بندر تاریخی با استفاده از ظرفیت های هر دو طرف یکی دیگر از اقدامات به انجام رسیده در قالب این تفاهم نامه است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همچنین مطالعات کارشناسی محور فرودگاه تا باسعیدو به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم غرب جزیره انجام و پیمانکار انتخاب شده است و در آینده نزدیک کلنگ زنی می شود.
اکبریان در پایان خاطر نشان ساخت: در راستای اجرای تفاهم نامه یادشده عملیات زیرسازی 10 کیلومتر از جاده های جزیره توسط سازمان منطقه آزاد قشم اجرا شده و عملیات آسفالت نیز در هفته های پیش رو توسط سازمان راهداری به سرانجام می رسد.
بنابراین گزارش، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به جزیره قشم به همراه معاون فنی و زیربنایی سازمان محورهای مواصلاتی جزیره را مورد بازدید میدانی قرار داد و اولویت بندی برای اجرای پروژه ها انجام شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار