کسب رتبه نخست بهبود کسب و کار استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: بر اساس ارزیابی اتاق بازرگانی و صنعت و معدن کشور که به طور معمول هر سه ماه یک بار با محوریت ۷۰ مؤلفه انجام می‌شود،استان مرکزی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷ 18 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه روز شنبه در آیین بهره‌برداری از یک واحد صنعتی در زرندیه اظهار کرد:این استان برای چندین بار در پایش محیط کسب و کار در کشور، بر اساس ارزیابی اتاق بازرگانی و صنعت و معدن کشور که به طور معمول هر سه ماه یک بار با محوریت ۷۰ مؤلفه انجام می‌شود، رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داد.

وی خاطر نشان کرد: استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های صنعت کشور با حدود هفت درصد نرخ بیکاری، از میانگین کشور پایین‌تر است و سرریز بیکاری استان‌های همجوار را نیز جذب می‌کند، به گونه‌ای که در برخی از شهرستان‌ها از جمله ساوه و زرندیه و به تازگی در خمین مشکل کمبود نیروی کار وجود دارد.

وی افزود: نرخ بیکاری در استان مرکزی پایین‌تر از میانگین کشوری است و برای دومین بار این استان، رتبه دوم تحقق اشتغال تعهد شده در کشور را کسب کرده است.

استاندار مرکزی گفت: در کسب شاخص اشتغال ترکیبی نیز حائز رتبه برتر در کشور هستیم که جای تقدیر از فرمانداران و اعضای کارگروه اشتغال دارد.

مخلص الائمه با اشاره به ظرفیت آب سنگین اراک گفت: ۱۰۰ درصد تولید این مجتمع، بومی سازی است و از این رو به تخصص جوانان ایرانی می‌بالیم.

وی، با بیان اینکه صنایع راهبری در تمام نقاط استان مورد حمایت است، افزود: صنعت کاغذ نیز یکی از صنایع راهبردی است که نیازمند حمایت ویژه است و مجموعه دولت در استان مرکزی در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

در این آیین پست ۶۳ کیلوولت برق مجتمع پیشگامان صنعت کاغذ و گلپونه پارس افتتاح و عملیات اجرایی تصفیه‌خانه پساب این کارخانه با ظرفیت ۲ هزار لیتر در شبانه‌روز آغاز شد.

این کارخانه تولید کننده سالانه ۸۰ هزار تن انواع کاغذ بسته‌بندی و کاغذهای بهداشتی در کشور است که برای ۳۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار