حل مشکل ترافیک نیازمند ساماندهی برخی صنوف و مشاغل سد معبر است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: برخی صنوف و مشاغل با ایجاد سد معبر در جلوی مغازه‌های خود و تعدی به خیابان، باعث تشدید ترافیک و ایجاد مزاحمت برای مردم هستند که ساماندهی این مشاغل برای حل درصد بالایی از مشکل ترافیک اردبیل ضروری است.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲ 13 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در شورای ترافیک استان بیان کرد: وانت‌بارها، برخی مشاغل صنعتی و ... از جمله مشاغلی و صنوفی هستند که در بیشتر خیابان‌ها با سد معبر، موجب تشدید ترافیک شده‌اند.

وی با بیان اینکه ساماندهی این صنوف و مشاغل برای حل درصد بالایی از مشکل ترافیک اردبیل ضروری است، افزود: انتقال مدارس از هسته مرکزی به مناطق دیگر شهر، اتخاذ تدابیر و ایجاد پارکینگ در جلوی بیمارستان‌ها و تسریع در ساماندهی وانت‌بارها، از جمله راهکار‌های زودبازده در کنترل ترافیک هستند.

به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل میرجعفریان با اشاره به اینکه ترافیک بر بروز ناملایمات رفتاری و کاهش آستانه تحمل تأثیرگذار است، ادامه داد: باید با جدیت و توجه به ریشه مسائل، در راستای حل آن برنامه‌ریزی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: در ایجاد شهرک‌های جدید و خیابان‌کشی و تعیین عرض کوچه‌ها باید دقت و پیش‌بینی‌های لازم برای افق چند ساله انجام شود.

وی گفت: با توجه به منتهی شدن کوچه‌های متعدد به خیابان‌های هسته مرکزی شهر، باید برای مدیریت این موضوع نیز در بلندمدت برنامه‌ریزی شود، ولی مدیریت صنوف و ایجاد پارکینگ در برخی نقاط می‌تواند در راستای بهبود وضعیت فعلی ترافیک موثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار