رئیس کل دادگستری گیلان عنوان کرد

برخورد قاطع با مسببین حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت

کد خبر: ۱۱۷۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹ 19 June 2024

تابناک/گیلان رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: پس از روشن شدن تمامی ابعاد پرونده و علت حادثه، با مسببین و اهمال کنندگان برخورد قاطع قانونی صورت می گیرد به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز، ۲۹ خرداد ماه با ابراز تاسف از حادثه تلخ آتش سوزی در بیمارستان قائم رشت، به خانواده‌های سوگوار تسلیت گفته و برای مجروحین این حادثه آرزوی صحت و سلامتی کرد.

وی افزود: در همان ساعات اولیه بروز حادثه، تیم قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان به سرپرستی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، بازپرس و سایر همکاران مرتبط، در محل حضور پیدا کرده و علت حادثه در دست بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای قضایی گیلان گفت: پزشکی قانونی با آمادگی کامل ضمن تحویل اجساد فوت شدگان حادثه، علت فوت را بررسی و خدمات لازم به مصدومین را ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه پس از وقوع حادثه، بیماران به سرعت انتقال پیدا کردند گفت: از ۱۴۳ بیمار بستری، ۱۲۰ نفر به بیمارستان های دولتی منتقل شده و مابقی نیز توسط همراهان بیمار به سایر بیمارستان ها هدایت شدند.

این مقام ارشد قضایی تعداد فوت شدگان این آتش سوزی را تا این ساعت هشت نفر اعلام کرده و افزود: اکثریت آنان از بیمارانی بودند که وضعیت آنان وخیم و در بخش آی سی یو( طبقه همکف) بستری بودند و متاسفانه پس از انتقال از بخش آی سیو ، جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه علت حادثه و علت فوت بیماران در دست بررسی است، گفت: سازمان آتش نشانی باید با فوریت علت آتش سوزی را اعلام کرده و پزشکی قانونی نیز علت تامه فوت را مشخص نموده و فوری به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی تصریح کرد: قاضی ویژه‌ای برای رسیدگی به این حادثه معین شده و پس از روشن شدن تمامی ابعاد پرونده و علت حادثه، با مسببین و اهمال کنندگان، برخورد قاطع قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش تابناک و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، وی با بیان اینکه در مکان‌های پر ازدحام باید پیش بینی‌های امنیتی لازم صورت گرفته و مقررات ایمنی ساختمان ها رعایت شود، تصریح کرد: رعایت استاندار در تاسیسات و همچین نظارت مستمر بر موارد ایمنی از ضروریات پیشگیری از چنین حادثه‌های احتمالی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار