کسب سومین اعتبار بین المللی در کمتر از ۳ ماه

مدیرکل استاندارد ایلام از کسب سومین اعتبار بین المللی سازمان ملی استاندارد در کمتر از سه ماه در دولت شهید جمهور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵ 22 June 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ محمدی بیان داشت : در ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، سازمان ملی استاندارد ایران به عضویت نهاد اعتباربخشی و تایید صلاحیت اتحادیه آسیا- اقیانوسیه (APAC) درآمد. در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز این موفق به عضویت اتحادیه نظام آزمایشگاهی ILAC (نهاد اعتبار بخشی بین المللی آزمایشگاهی) شد

وی افزود : اطمینان بخشی به تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان مبنی بر پذیرش محصولات و خدماتشان در کشور‌های دیگر و کاهش بسیاری از هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان، جلوگیری از خروج ارز از کشور، خودکفائی ملی و قطع وابستگی به سایر کشورها، بهبود فضای کسب و کار نهاد‌های ارزیابی انطباق داخلی و ارزآوری برای کشور، کسب اعتبار و جایگاه جهانی و اطمینان از ایمنی و امنیت کالا‌ها و محصولات برقی تولید داخل، از دیگر برکات این رخداد بین المللی است که در دولت مردمی سیزدهم تحقق یافت.

محمدی ادامه داد : با این رویداد بین المللی، با به رسمیت شناخته شدن نهاد‌های ارزیابی انطباق و آزمایشگاه‌های آزمون کشور در سطح بین المللی و پذیرش جهانی گواهینامه‌ها و نتایج آزمون صادر شده توسط نهاد‌های داخلی؛ با پرهیز از تکرار آزمون ها، حذف موانع فنی تجارت، بستر سازی جهش تولید و حمایت از تولید داخلی، ایجاد می‌شود.

وی تاکیدکرد : سازمان ملی استاندارد ایران در کنار نهاد‌های ارزیابی انطباق کشور‌های آلمان، فرانسه، کانادا، آمریکا، انگلستان، ایتالیا، سوئیس، چین، ژاپن، هند، عربستان سعودی، ترکیه، امارات  اعتبار بین المللی خود را بار دیگر مسجل نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار